killekille Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg har lagt inn Samba fildeling på min FreeBSD-server. Hvordan får jeg til å koble denne til fra min andre maskin i nettverket som kjører Windows(Me)? Jeg klarer å logge meg inn på server-maskinen, (ip 10.0.0.2) men ikke når jeg skriver 'net use x: //servernavn/login' fra dos på Maskina med Windows. (ip 10.0.0.4) Da får jeg feil-passord melding, selv om login-passordet er korrekt. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Kan det hende at passordet du sender blir kryptert, men servaren ikkje taklar det? Det er i såfall mogleg å slå av kryptering i windows. Lenke til kommentar
killekille Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Hvordan sjekker jeg om dette gjøres? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 WinME har kryptering påslått som standard, så du kan vel gå ut frå at det blir gjort. http://www.stud.ntnu.no/info/tjenester/sam...amba/win9x.html Sjekk denne sida, og les heilt nederst, der står korleis du kan slå det av. Kan iallfall prøve, og sjå om det funkar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå