Gå til innhold

– Ingen bevegelseskontrollere i Battlefield 4 (PS3, PS4, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Det var vel et mer lukket community rundt BF42 og BF2. De som kjente til det var veldig interessert i det, men det ble ikke gjort så allverdens mye jobb for å spre det over alt. CS har også alltid hvert et spill som har hver kjent gjennom alt av befolkning. Litt forskjellige spillestiler trer inn i BF2 og CS1.6 da CS1.6 er veldig små og trange baner der alle spillerne kan alle spots og vet nesten alltid hvor fienden befinner seg. Kontra BF2 der banene er store og ikke alt dreier seg om FPS, men også om Air to Air, Air to Ground, Ground to Air, Infantry to Infantry, Infantry to Armed Vehicles, and so on. På en måte er/var det veldig mye vanskeligere å gjøre det bra i BF2 som en klan da det er så mye roller å dekke. I CS1.6 var det spray-control og map-control/knowledge som var key til hele spillet. Ikke at CS1.6 var noe dårlig av den grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok at BF scenen ikke var like stor som CS scenen men den var fremdeles stor, både den norske og internasjonale scenen.

 

1.6 er fremdeles det mest spilte CS spillet i følge Steam stats selv om det holder på å dø ut da sponsorer og kjente claner har sluttet å støtte spillet. LANs som DH og TG droppet det også for noen år siden.

 

CoD er da fremdeles stort i eSportscenen selv om vi er mange som ikke liker retningen spillet har tatt?

 

Jeg har ikke satt meg mye inn i eSportscenen i nyeste CoD de siste årene men det spørs hva du definerer "eSport" som. Hvis du tar med alle 15åringene med clantag som spiller "clanmatches" public og de Activisionsponsede turneringene, sure. Riktig nok er dette min mening; men det å spile FPS på console med aimassist/aimgrid mens man

er ikke min definisjon av "eSport".

 

Clanbase har ingen ladders i CoD etter CoD4 mens ESL har ladders med kanskje 10 aktive lag. Til sammenligning er det over 4k activity i CB CoD2 ladderen.

Endret av fenele
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg spilt DA:O slik det var ment, på PC ;) Men av det jeg hørte fra de fleste konsollspillerene var kamp veldig kronglete i det spillet på konsoll, sier du at det ikke er riktig?

Jeg sier at de klarte å gjøre kontrollerne tilpasset konsoll, la meg forklare litt med litt mere presisjon.

 

man har på skjermen en meny til høyre, der har man 4 spells som vises til en hver tid, men trykker man på R2(ps3) får man opp en skjult meny som igjen viser 4 nye spells, så man har totalt 8 spells på skjermen, da slipper man å gå inn og ut av menyen for å skifte spells omgående.

 

Det er ikke noen stor greie, men jeg mener det passer bra til konsoll, og om du spør om jeg likte det på Konsoll, så er svaret ja, det eneste jeg ikke likte var litt lag spikes innimellom, men Combat, og kontrollene var upåklagelig i min mening.

Lenke til kommentar
Jeg sier at de klarte å gjøre kontrollerne tilpasset konsoll, la meg forklare litt med litt mere presisjon. man har på skjermen en meny til høyre, der har man 4 spells som vises til en hver tid, men trykker man på R2(ps3) får man opp en skjult meny som igjen viser 4 nye spells, så man har totalt 8 spells på skjermen, da slipper man å gå inn og ut av menyen for å skifte spells omgående. Det er ikke noen stor greie, men jeg mener det passer bra til konsoll, og om du spør om jeg likte det på Konsoll, så er svaret ja, det eneste jeg ikke likte var litt lag spikes innimellom, men Combat, og kontrollene var upåklagelig i min mening.

Hvordan klarer du deg med bare 8? En typisk Warrior i DA:O bruker minst dobbelt så mange, og en mage får jo 15-20 forskjellige spells i løpet av en gjennomspilling. Jeg kan forstå at det fungerer med 8 slots som en backstab-spesialisert Rogue eller easymode (Arcane Warrior/Blood Mage,) men ellers høres det ut som et mareritt.

 

Mener også å ha hørt at du ikke får isometrisk layout eller flytting av flere karakterer samtidig på konsollutgaven, og uten det ville DA:O vært håpløst å spille på Hard eller Nightmare.

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du deg med bare 8? En typisk Warrior i DA:O bruker minst dobbelt så mange, og en mage får jo 15-20 forskjellige spells i løpet av en gjennomspilling. Jeg kan forstå at det fungerer med 8 slots som en backstab-spesialisert Rogue eller easymode (Arcane Warrior/Blood Mage,) men ellers høres det ut som et mareritt. Mener også å ha hørt at du ikke får isometrisk layout eller flytting av flere karakterer samtidig på konsollutgaven, og uten det ville DA:O vært håpløst å spille på Hard eller Nightmare.

Nå har ikke jeg spilt DA:O på PC, Men på konsoll har du et slags wheel, som er med menyer og taktikker, den stopper tiden, og om jeg ikke tar feil nå, kan man da når tiden er stoppet få andre i partyet ditt plassert rundt om på området samtidig på den måten, det er kanskje tungvindt, men om det skulle vært like fleksibelt som en PC måtte jeg ha plugga inn et tastatur og mus, derfor mener jeg at BIoware gjorde en god jobb med et RPG som også er godt respektert blandt PC brukere, til å være så tilpasset Konsollens kontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...