Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har merka at når eg bruker PC-en og surfer litt på nettet eller spiller multiplayer spill så kan eg bli frakobla fra nettet. Dette kan skje heilt tilfeldig, eg har ikkje sett noke som helst mønster så langt. Det har hendt 2 ganger idag allerede. Som regel når dette skjer så fikser problemet seg med å skru av og på "Local Area Connection" i kontrollpanelet. Selv om dette er lett å fikse så blir det jo jævlig når eg spiller ein lang runde i Battlefield Bad Company 2, bare for å miste heile scoren og alle kills midt i runden.

Trodde først at det var noke gale med ruteren så eg åpnet opp ein haug med porter som var sperret, dette hjalp stort sett bare for Battlefield 2142 (fikk fikset det problemet iallefall, det er da ein start :) ). Først såg eg eit sånt gult varselskilt på nettverk symbolet eller hva faen det heter. Skrudde "Local Area Connection" av og på, da fiksa det seg. Mindre enn 1 minutt etter dette så hendte det igjen, denne gangen var det eit rødt kryss over nettverk symbolet og det tydet på at ethernet kabelen var frakobla (selv om det var bare bullshit). Skrudde av og på igjen og da fiksa det seg.

Noen som vet hva som kan være grunnen til dette? Har bytta fra ruter til modem fleire ganger men problemet er der fremdeles, så eg anntar at det er noke gale med instillingene i nettverks adapteren men eg har ingen anelse om hva det kan være og hvorfor. Før du spør, ja eg bruker kabel og ikkje trådløst. Her er specsa mine hvis det kan være til noen hjelp.

http://prntscr.com/10xc2a

Hva eg har prøvd så langt:

Ga PC-en litt bank, dette hjalp ikkje og førte til at PC-en restartet seg selv. (Trodde at dette var ein universal løsning som alltid funker?)

Gått til kirka og døpt PC-en min for "Fitte PC".

Oppdatert driverne mine og BIOS, alt er up-to-date.

(veit at det kan virke litt useriøst, men liker å legge til litt humor av og til :p)

Regner med at det sikkert kommer noken folk før eller senere som vil skylde på muligheten for fysisk skade i PC-en sa eg har eit svar klart til dei:

Hvis det var skade på deler i PC-en så hadde nettet mest sannsynlig ikkje funka for meg i det hele tatt. At det detter ut heilt tilfeldig uten at det er noke som helst mønster tyder meir på feil i instillingene på nettverks adapteren i Windows 7.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...