Gå til innhold

Samtaleproblemer med iphone

Anbefalte innlegg

Jeg har en iphone 4 som av en eller annen grunn ikke går ann å bruke til samtaler. Jeg kan høre hva folk sier til meg, men di hører ikke hva jeg sier.

Prøvde å snakke inn taleopptak og det fungerer, så jeg antar at det ikke er mikrofonen som er problemet.

Noen forslag til hvordan det kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to mikrofoner på iPhone. En på toppen og en i bunnen. Det kan være at den i bunnen ikke virker, noe som er ganske vanlig.

Ganske lett å reparere også - man bytter hele "dock flex" i en relativt enkel operasjon.

Er dock flex noe di pleier å ha inne på eplebutikker? For da kunne jeg bare gått innom der og fått tak i en.

Edit: Det går forresten ikke ann å ha samtaler med handsfree heller, men kan det fortsatt være at det er samme problemet?

Endret av Trygve
Lenke til kommentar

Nei, det burde ikke være relatert. Handsfree bruker sin egen mikrofon.

Mener du høyttaler? Da er begge mikrofonene i bruk, så det KAN være samme feil - men ikke nødvendigvis.

De selger ikke reservedeler til iPhone i Norske Apple-resellere/butikker. Du må antageligvis bestille på nett. Her, feks: http://www.epledeler.no/product.php?id_product=143.

Jeg har byttet mange slike, og i de tilfellene hvor den andre enden ikke hører hva som blir sagt - har det i 9 av 10 tilfeller hjulpet å bytte mikrofonen i bunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...