Zero1609 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hei Jeg har tenkt å skaffe meg en ny pc, men nå vill jeg prøve noe nytt. Vannkjølling, men jeg er ikke så veldig glad i de trdisjonelle plastikk rørene, men da kom jeg innom en produktanmeldelse til hardware (Corsair 900D), og jeg så at de hadde et vannkjølling setup som jeg likte, men jeg er dessvere ganske ny innom vannkjølling så trenger litt hjelp til å finne samme/lignende komponenter som de brukte. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hva er budsjettet ditt? Og det blir fort veldig dyrt å ikke bruke vanlig tubing/slanger Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Har alle delene allerede så har 10000 igjen til vannkjølling Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Med 10k så får man skikkelig vannkjøling, men først må du liste opp komponentene som du vil ha under vann. Hva slags, hk, skjermkort, cpu, ram har du? Morsomt å vannkjøle alt, selvom man ikke trenger det. Lenke til kommentar
Zero1609 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 asus rampage IV extreme, 3x gtx 680, i7 3930k, Corsair Dominator Platinum DDR3 32GB. Det er vel alt jeg vil ha under vann. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Kanskje noe som dette? Det er uten nipler og koblinger. Tubing må du også finne avhengig av nipler/kompresjonsnipler. Det er ca 7 521 med frakt på det jeg har nede her. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Syns det er bedre å velge en annen radiator. For eksempel xspc rx serien, black ice sr1 serien, alpacool UT60 serien eller ek xtx serien. Coolgate er ikke dårlig, men får den "nesten" har samme savn som en tannkrem, så er jeg ikke helt komfortabel, hehe. Til ts: Er du allergisk mot støy? Den coolgate radiatoren er 7fpi, kan få til et stillegående system. Jeg kan også anbefale 2 stykker av 480 radiatorer. En kan bli lite når man har så mye hardware som deg. Hovedkort-blokker kan du f.eks se på denne. Platinum rambrikkene bør man ikke ha under man, den er tøff som den er. Techbay har også http://techbay.no/pr...category_id=143 inne, men er utsolgt for øyeblikket. Med så mye hardware, så kan det kanskje lønne seg med 2 pumper? Jeg har iallfall 2 med bitspower dual top, meget fornøyd. Trenger ikke å være redd for for lite flow, eller for lite trykk i loopen. Men skal du kjøre fult ut, kan det sprenge 10k budsjettet ditt. Det blir en del tusen i fittings hvis du skal kjøpe bitspower der også. Endret 17. april 2013 av samye83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå