stefskje Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hei, jeg er en aktiv gutt på 18år. Har styrketrening 3 ganger (helkroppsprogram) i uken og kjører 2-3 gerilja intervaller med 15min oppvarming, 8 drag av 20sek full spurt og 10 sek, til slutt 15min rolig jogg for å få ut syren i beina.Har en vekt på 72kg og er 188cm høy. Fettprosent på 12 og forbrenner 2000kcal når jeg sitter stille en heldag ifølge en kroppsanalyse jeg har tatt. Målet mitt er å bli mer markert og samtidig holde fettprosenten vedlike eller redusere den, bare den ikke går opp så er jeg fornøyd. Lurer dermed på om noen har noen meninger på om jeg burde spise mer eller mindre, føler selv at jeg er nokså sløv å lurer på om dette kan vær fordi jeg trenger mer mat :O Her er det jeg spiser daglig: Frokost Omega 3Multi (vitaminer og mineraler) 60g havregrøt 0,5L vann med proteinpulver og 5g kreatin Altså ca. 500kcal Skolemat 5 fullkorn knekkebrød med 5 sleiser kalkun skinke og agurk 1 eple Ca. 350kcal Trener etter skolen og får i meg dette: Middag 1 banan 300-350g kylling/fisk/kalkun/sjelden gang biff 400-500g grønnsaker eller salat blanding Ca. 500-600kcal Måltid 4 300g mager cottage cheese 50-75g bærCa. 350kcal Kveldsmat En liten neve mandler 5 eggehviter og 1 scoop proteinpulver og dermed varmer det i mikro i 2min Ca.400kcal vil jeg tro. Burde jeg spise mer eller mindre hvert måltid eller ha det slik jeg har det nå? Får i meg rundt 2200-2400kcal på en dag, er dette nok? Har sett på en fitnessmodell som får i seg 3800kcal daglig :O Håper noen kan ta seg tid til å ta en titt på innlegget, hadde satt veldig stor pris på det, takker så meget for svar! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Du har et kalorisk vedlikeholdsnivå på ca 2800kcal hvis du er moderat aktiv. Endret 18. april 2013 av Akse Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 I din alder burde du ikke tenke på fettprosenten. Og: Av sunn mat kan du spise så mye du vil. Du trener, går på skole og har ellers et aktivt liv, derfor trenger du å spise nok og variert. Ikke ha samme meny hver dag. Holder du deg borte fra mat med mye usunne fettsyrer og godteri og trener samtidig vil ikke fettprosenten din øke men muskelmassen. Anbefaler dette: http://www.ung.no/oss/trening/57819.html Lenke til kommentar
stefskje Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Tusen takk for gode tips! Skal begynne å spise mer enn det jeg gjør, har slitt med å spise mer fordi jeg var kraftig før så er redd for å bli slikt igjen hvis jeg spiser for mye :O Men når jeg trener mye så må jeg spise mer, sliter bare å få det inn uten å ha dårlig samvittighet :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå