Gå til innhold

Anbefaling av nettbrett

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst på et nettbrett, og vurderer sterkt å kjøpe et nå siden jeg er lei å surfe på min lille, trege tlf. Problemet er at jeg ikke har noen anelse på hvilke nettbrett som er bra i markedet idag, og trenger derfor litt hjelp til å velge.

Nettbrett jeg har sett på:

Nexus 7 - Har veldig lyst på denne. Eneste ulempen jeg ser er null kamera + kanskje litt for liten? I tillegg til det kommer det en etterfølger til sommer engang, så jeg må vente litt lenger..

Asus Fonepad - Samme prisklasse som Nexus 7. Ser ganske fin ut, og kan brukes som en mobiltlf! Men kanskje litt for stor til å være en mobiltlf, hørt at byggekvaliteten ikke er like bra som Nexus 7, men høres bra ut til å være et budsjett-nettbrett.

Nexus 10 - Denne har jeg sett bli anbefalt omkring her på forumet. Ser veldig bra ut med skjermoppløsningen. I tillegg til det kan man installere Ubuntu på denne. Nå er det bare Multicom som har den i Norge. Vil andre nettbutikker få inn denne? Vil prisen på denne kanskje synke?

Sony Xperia Tablet Z - Denne ser veldig fin ut. Denne hindrer meg i å kanskje kjøpe Nexus 10 evt. et av 7" nettbrettene. Men jeg føler prisen kanskje blir litt for høy enn detj eg ønsker å betale.

Jeg håpet på å holde meg under 3000, men dette skjer vel ikke hvis jeg ønsker en av de to sistenevnte.

Jeg har sett på ipads, men ønsker Android da jeg lenge har hatt lyst på det!

Hva synes dere? Vil priser på de to sistnevnte synke? Kommer det noe nytt til markedet de neste månedene? Jeg kan godt vente til Juli, men ikke lenger enn det. Vil helst ha det nå til studier, siste innspurt, mobiltlf blir litt for liten!

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 7 er et fint nettbrett, og du kan installere Ubuntu på den, og :) Nexus 10 er jo kongen, mye bedre enn en iPad imo. Har Nexus 7 selv, fint nettbrett, men ikke akkurat det mest komfortable brettet å surfe på (Større oppløsning enn iPad Mini, men litt liten skjerm. Vent til oppgraderingen i isåfall!)

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Man behøver jo ikke bruke så mye penger for å få et godt nettbrett. Bestiller man fra Kina, så kan man få man brukbare for 1000-1500 kr. Jeg bestilte nylig et Pipo M9 med brukbare specs for 1400.- kr.

Ytelse på quadcore-prosessorer: http://www.androydz.com/rk3188-wins-quad-core-battle/

Neste Nexus7 kommer med en rask Snapdragon-CPU svjv, så det blir nok en fin sak.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Enig med deg,Jan.Har hatt pipo m9 en uke og er storfornøyd!Har også et momo20 brett med 4core

A31,også et bra kjøp.Begge har samme pris,ca1400 kr inkl fri frakt.Blir brettet stoppa i tollen påløper

dog ca 600,- mva og tollbehandling..men har ikke opplevd det selv(17 pakker av div.verdi i år)

Oppdatering av m9 til jb 4.2 er like rundt hjørnet,med Miracast bl.a

Endret av Lars42
Lenke til kommentar

Har selv i det siste vurdert å kaste meg på det her med nettbrett, men jeg kan ikke si jeg liker helt prisene og de kinesiske synes jeg ser dårlige ut i forhold, varer slike som pipo M9 like lenge som de "etablerte"?

Nexus 7 er da ganske gunstig priset? Og hvis du eller noen kjente er innom statene kan du jo gjøre et virkelig godt røverkjøp :)

Lenke til kommentar

Nexus 7 er da ganske gunstig priset? Og hvis du eller noen kjente er innom statene kan du jo gjøre et virkelig godt røverkjøp :)

Kjenner ingen i statene for tiden, men er det likt for Australia tror du?

Ser ikke noen grunn til å ha tablet med mindre skjerm enn 10" da film og nettsurfing føles best med litt størrelse, ellers bruker jeg Htc One X'en :p

Lenke til kommentar

Oppdatering av m9 til jb 4.2 er like rundt hjørnet,med Miracast bl.a

Når det gjelder Miracast på Pipo M9, så tror jeg ikke det går. Det handler om at nettbrettet ikke støtter 5GHz som brukes for overføringen av Miracast.

Jeg har omtrent samme erfaring med toll fra Kira. Det er sjelden man må betale toll på f.eks nettbrett og telefoner. Har vel betalt det på to av ca 10 stk.

Når det gjelder byggekvalitet og levetid, så kan det være litt forskjellig. Men de nærmer seg stadig de kjente merkene i byggekvalitet. Det lønner seg også å finne et brett som støttes av tredjeparts ROM.

Nexus er jo såpass rimelig nå, at man får mye for pengene der også. Da er man hvertfall garantert kvalitet og lang batteritid.

Lenke til kommentar

4.2.2 gir støtte for Miracast,det trengs en usb dongle for å få det til å virke,pipo lager en nå,utsalgspris

20-25$,snart i salg.

Nexus 10 har jeg ikke prøvd men hørt mye bra om,prisen her i landet er bare for drøy for noe jeg bytter

ut etter ett års tid.

Lenke til kommentar

Hei, og beklager for sen respons.

Nexus 7 er noe jeg har hatt lyst på veldig lenge, men jeg er redd for at jeg vil angre etter å ha kjøpt den mtp. skjermen. Synes den ser veldig bra ut, men redd for at skjermen blir for "liten" etter en periodes bruk.

Nexus 10 er egentlig litt utenfor det jeg ønsker å betale, men hvis jeg må så må jeg.

Jeg så litt på Pipo brettet. Ser veldig interessant ut + i tillegg til det anbefalt i en annen tråd her på forumet. Ganske billig, fin utseende. Hvor lang leveringstid er det på den tror dere?

Det jeg også lurer på er det med garanti. Jeg er ofte uheldig når det gjelder elektronikk. Ofte oppstår det en produktfeil på varer jeg kjøper, og disse må inn på reparasjon. Hvordan vil det bli når jeg kjøper noe fra Kina for eksempel? Jeg må vel sende den inn til service, men vil det ikke ta et par mnd før jeg får produktet tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...