Gå til innhold

Gratis PC gis vekk til den...

Jarmo

Anbefalte innlegg

Jeg synes du og andre som måtte ha "utrangerte" bokser å gi bort, burde ta en tur innom nærmeste barneskole. Snakk med IT-duden der, og hør om de trenger en ekstra maskin. Stort sett er maskinene som våre fremtidige pensjonsbetalere har til rådighet forbasket dårlige. Alle dere som leser dette forumet har i utgangspunktet tilgang til maskin, og trenger strengt tatt ikke en til. Gjør noe vettugt, og gi maskinen til noen som trenger den.

:)

Setter pris på tankene dine og jeg har allerede gitt vekk tre PCèr,

to til barnehager og en til "idrettslag".

Håper bare at flere kommer på banen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å få samlet mulige kandidater til nå. Nå gidder jeg ikke å tolke sannhetsgraden i det som står her, men kandidatene er:

Eg har ein onkel fra lansarote som har mistet kortstokken sin, og har veldig gjerne har lyst på ein pc som ny hobby! Han liker gjerne å spille kabal, men siden kortstokkens er borte så kan han ikkje det.

Han har ikkje penger til ny kortstokk, men om han hadde hatt det så kunne han ikkje kjøpt pga den lokale kortstokksmeden døde av kugalskap forrige veke

Datan min ble nettopp avlivet av lynet. det kom inn strømmen så da gikk skjermen og strømforsyningen :cry: Som om det ikke skulle være nok, så kom lynet også gjennom adsl modemet og inn i pcen. Alt ble ødelagt utenom en harddisk, cdrom, og diskettstasjon.

12000 kr rett i dass! For tiden sitter jeg på internett + spiller litt cs iblandt, så den pcen hadde vært god nok for meg. :-)

*tenke* Bestemor trenge ny databaseserver! Åsså trenge bestefar ei maskin til å kjøre som IRCbot. :p

Mormor og Morfar kunne trenge en PC. Jeg har maset flere ganger på at de bør skaffe seg en, men de er visst "bekymret" for å kjøpe seg en, pga. at de tror de ikke får til å bruke den også videre... Om jeg kunne skaffe dem en liten enkel PC, som kan sjekke mail, for å holde kontakt med oss, vilel det vært fint. De bor jo tross alt 60 mil unna.

Så, gi meg PC'en, slik at vi kan holde kontakten :yes:

Jeg vil gjerne ha den. Trenger sårt en DOS-BOX... :yes:

Jeg vil henge en PC på veggen på rommet mitt. :shrug:

trenger den fordi at jeg skal ha en box som jeg kan bruke til å lagre mine "personlige" filer og for å kunne spille doom 3 mot meg selv på nettverk :)

kunne tenkt meg å få i gang en stor dc hub og en liten ftp server...

Jeg vil gjerne ha den som server til web og cs.

Skal flytte om en måneds tid, og har allerede bestillt bredbånd på den nye adressen (Fiber er gravd inn og med 12mnd binding). Men så ble det krangel når jeg sa at jeg skulle ha maskinen, ettersom den aldri ble brukt av noen andre i familien, men der var de ikke enig gitt. Og ettersom det er nok av andre utgifter i sammenheng med flytting, så har jeg ikke råd til en annen maskin foreløpig. For meg hadde det holdt i massevis med en gammel sliter ettersom det hovedsaklig bare skal kjøres linux og surfes på internett osv.

Vel eg har ett lite men irriterende problem. Eg har nå en pc som ikke er all verden men som eg sitter og surfer på og spiller på og ser på xxx filmer og bilder. Problemet er at eg liker best å ligge i sengen mens eg gjør mitt (host host) mens eg ser på skjermen men pc'n ligger altfor langt borte så det blir vanskelig å få med seg ka som egentlig skjer i filmen. Så hvis du jarmo hadde gitt den til meg ville maskinen blitt plassert rett ved siden av sengen min (btw eg har en ekstra skjerm) og da ville den bli brukt som xxx fil server men ikke bare xx også som vanlig fil server og som jukebox. Da ville eg jommen blitt glad!!

SERIØST! :o

Jeg trenger filserver. Det er mitt eneste argument....

Jeg leste en artikkel i pc-pro hvor de testet hav en pc egentlig tåler. Der slapp de den ut av vinduet, og påstod den fungerte nesten like bra etterpå. Dette har jeg tenkt til å motbevise (bor i 4. etg).

Tar bilder, og dokumenterer nøye resultatene. de som er nyskjerrige - send meg maskinene deres. Vil gjerne teste flere mot hverandre for å se en gang for alle hvilken prosusent som er best :)

trenger en pc på soverommet,

Hva er vel bedre en å kose seg i senga med tastaturet mellom hendene og cola'en på nattbordet.

ren poesi! :yes:

Jeg kunne ha trengt en PC til bare suring på nettet. Enkelt og greit.

Har en søster på 25år som gjorde sitt skolearbeid på en 486, 66mhz maskin med 16MB med ram. Den tok kvelden for ca et par mnd siden.

farfar har spørt meg ein gong om det er noken som har ein gammel pc som han konne fått prøvd evnene sine på, så finner eg ikkje så mongen med ein sånn gammel pc som han konne fått billig eller gratis. så det hadde vert kjekt for han og hatt seg ein pc:)

Jeg sitter på pcen til faderen. og akuratt nå så skal jeg flytte til et annet rom og der får jeg ikke ha pcen på rommet mitt for han skal ha den i stua some en jukebox. .Og da kan jeg ikke sitte og holde på med webdesign o.l . Så jeg har lyst på deenne pcen sånn at jeg kan hna den på rommet til og surfe - webdesign osv..

Har funnet ut at jeg trenger den!:) min søster har en maskin som har gått sund nå...gammel compaq..en maskin på den størrelsen er perfekt bursdagsgave for henne! stakkars jente, hadde nettopp lært seg å spille av musikk osv :)
Lenke til kommentar

Er det for seint å komme med forslag?

Prøver uansett:

Sidan eg har tenkt å flytte i den nærmaste framtid treng eg ei maskin som fattern kan overta som har usb! Sidan han sit med ei pentium 133 mhz for øyeblikket ville denne maskina bli som ein racer å rekne for han!

Lenke til kommentar

Har en kompis som har hatt "noen harde år" (eller; utagerende festing som kronprinsessen kaller det). Jeg ga han min gamle P150MHz (for en symbolsk six-pack jeg ikke fikk (...noe jeg ikke gjorde regning med heller)).

Han har erstatet mye av rus avh. med CM avh., men P150-en sliiiiter ... VELDIG!

Er ikke en klar vinner dette, men jeg poengtere hovr mye en gammel PC kan gjøre for noen og er glad for at du også ser det!

Alt for mye dugende går på dynga!

Flott tiltak!

Lenke til kommentar
Har en kompis som har hatt "noen harde år" (eller; utagerende festing som kronprinsessen kaller det). Jeg ga han min gamle P150MHz (for en symbolsk six-pack jeg ikke fikk (...noe jeg ikke gjorde regning med heller)).

Han har erstatet mye av rus avh. med CM avh., men P150-en sliiiiter ... VELDIG!

Er ikke en klar vinner dette, men jeg poengtere hovr mye en gammel PC kan gjøre for noen og er glad for at du også ser det!

Alt for mye dugende går på dynga!

Flott tiltak!

Vil du følge opp (drifta) PCèn og saken ?

Lenke til kommentar

Uff... vannskelig dette ... å ta i mot noe på andres vegne etc.

Håper det er noen andre som trenger den mer (han har faktisk PC, selv om den suger).

Jobber med å samle div deler til en AMD K7-450Hz sak til han ...

.. håper du finner en annen verdig "vinner", men TAKKER :woot:

BTW: Championship Manager virker jo til å være like vanedannende som rus

Lenke til kommentar
Uff... vannskelig dette ... å ta i mot noe på andres vegne etc.

Håper det er noen andre som trenger den mer (han har faktisk PC, selv om den suger).

Jobber med å samle div deler til en AMD K7-450Hz sak til han ...

.. håper du finner en annen verdig "vinner", men TAKKER :woot:

BTW: Championship Manager virker jo til å være like vanedannende som rus

Har noen eldre deler også, hva mangler du ?

Lenke til kommentar

Jeg mener da jeg trenger den PCen, eller, søsteren min trenger den, og her kommer det:

Altså, vi har to PCer. Den ene er min som jeg bruker støtt og stadig, og som er ganske heftig. Den andre tilhører mine to, veldig kranglevorne søstre som begge vil ha den PCen. Det er en utslitt 333Mhz Celeron som det akkurat går ann å surfe på og bruke Messenger, noe de begge vil gjøre. Så det dukker her opp daglige krangler om at begge skal ha PCen, noe jeg må høre på. Ikke kan jeg låne dem min heller, både fordi jeg bruker den og fordi den står på rommet mitt!

Denne PCen står altså på stuen og begge søstrene mine vil *veldig* gjerne ha den på rommet sitt. Det er en 2GB HDD i den så musikksamlingen kan heller aldri bli særlig stor. Spesielt fordi de er to stykker og HDDen er partisjonert opp i to deler på 1GB. Det måtte jeg gjøre fordi det er et defekt område på disken som ikke vil bli formatert.

Så jeg trenger sårt den PCen. Hvis ikke må vi legge ut med 3-4 000 kroner nå snart for å kjøpe en PC til, så dem kan få hver sin og slutte å plage meg og de andre i huset.

Håper du ser slitet til en stakkars storebror som må takle 2 tenåringssøstre her dag og gir meg den. Kanskje da vil det bli fred her :)

Edit: For å styrke min egen sak kom jeg også på følgende, som er min søsters ønskeliste nå til jul:

1: Et tastatur som ikke er lagd for muskelsyke

2: En HDD med plass til iallefall et par album og yndlingsfilmen

3: Raskere CPU så hun kan spille spill som hun får i "Hesteklubben"-bladene sine (Sier noe om ytelsen til PCen...?)

4: Mus som ikke koster 39,50 hos Spaceworld

5: Skjerm som kan settes opp til mer enn 800x640 oppløsning og fremdeles være leslig

6: Eller bare få PCen ned på rommet, slippe å dele den med min andre søster eller støtte til å kjøpe sin egen PC

Da jeg er student så sliter jeg altså med å i det hele tatt opplylle noe av dette, og kan jeg få en PC til henne vil det iallefall bli en rolig og lykkelig jul. Har ikke råd til å ta det på familieøkonomien heller da foreldrene mine er skilt og mamma jobber som i Norges mest farligste og underbetalte kvinneyrke (hjelpepleier). Please, jeg/vi trenger sårt en ny PC :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...