Skeptiker2013 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Har dagbladet, aftenposten eller vg vist deg denne siden av krigen før? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Eg trur ikkje du har lov å vise slike bilder på detta forumet. Edit: Før var det ingen spoiler knapp, eller advarsel før man trykte seg inn på tråden. Endret 16. april 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Skeptiker2013 Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Jeg har sett langt verre bilder, er ikke noe særlig med gore på akkurat disse bortsett fra noen blodflekker. Når norsk presse fremstiller soldater så er det alltid som udødelige overmennesker verdig tilbedelse. Det største problemet med bilder som dette er at de skaper motstand til krigene. Lenke til kommentar
Skeptiker2013 Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Her er hva de vil at dere skal se. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Har dagbladet, aftenposten eller vg vist deg denne siden av krigen før? Vises det lignende bilder av døde irakere, afghanere, syrere, for å nevne noen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 "Grunnen til at vestlig presse er søppel" - men hvilken presse er ikke søppel da? Pressen i Irak eller nord-Korea kanskje? Lenke til kommentar
Skeptiker2013 Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Det er vel lite av den slags også med mindre det er for å skape sympati med de som iverksetter krigene. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det er vel lite av den slags også med mindre det er for å skape sympati med de som iverksetter krigene. Døde mennesker selger ikke. Det er ikke for å skape sympati, sensurere, propaganda eller noe annet. Det er ganske enkelt fordi de som kjøper aviser ikke vil kjøpe en avis med bilder av døde, skutte soldater (eller sivile) på forsiden. Det er stor forskjell på vise bilder av skadde og døde personer. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Man kjøper gjerne aviser dersom det er bilde av viktige personer uansett hvor mye de lider. Det var i alle fall noe boikott av norske aviser da forsiden på nyttårsaften 2003-2004 var Saddam Hussein med løkke rundt halsen og overskriften var "SADDAM HENGT"... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 "Grunnen til at vestlig presse er søppel" - men hvilken presse er ikke søppel da? Pressen i Irak eller nord-Korea kanskje? Pressen i vesten ble søppel da den begynte å bry seg om hva som var mest lønnsomt å skrive om og kartla hva mennesker ville høre og begynte å lyge og fordreie sannheten for å selge og få reklamepenger. Jeg har ikke lest artikler fra irakisk presse, men jeg kan gjøre opp mine tanker om Nord-Koreansk presse. Dessuten er ikke "noen har dårligere presse enn oss" noe godt argument for å være fornøyd, da argumentet er i samme gate som "spis opp de fettdryppende sjokoladesmultringene dine; barn i Afrika sulter." Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Når nøyaktig mener du at dette begynte? Jeg finner stadig ting det er verdt å lese om i flere vestlige aviser. Hovedsakelig norske da det er der jeg leter mest. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Pressen i vesten ble søppel da den begynte å bry seg om hva som var mest lønnsomt å skrive om og kartla hva mennesker ville høre og begynte å lyge og fordreie sannheten for å selge og få reklamepenger. Skal man komme rundt dette må man nesten fjerne de økonomiske incentivene, dvs. statliggjøre hele presseapparatet. Vet ikke hvor godt mottatt det hadde blitt. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Når nøyaktig mener du at dette begynte? Jeg finner stadig ting det er verdt å lese om i flere vestlige aviser. Hovedsakelig norske da det er der jeg leter mest. Når TV-norge/tv2 begynte med nyhetssendinger sånn ca. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Dessuten er ikke "noen har dårligere presse enn oss" noe godt argument for å være fornøyd, da argumentet er i samme gate som "spis opp de fettdryppende sjokoladesmultringene dine; barn i Afrika sulter." Nei, derfor spør jeg hvor man finner presse som er bedre når det påstås at "vestlig presse er søppel"? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Grunnen til at vestlig presse er søppel [blodige bilder] Har dagbladet, aftenposten eller vg vist deg denne siden av krigen før? Du mener altså at vestlig presse er søppel fordi du savner blodige bilder av døde soldater i Dagbladet, Aftenposten og VG...? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Tror heller han mener at de ikke viser alle sidene av konflikten. Som med bushregjeringen i USA som la ned forbud mot å filme likkistene med døde soldater som kom hjem til USA. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Ja er vel 1,8 døde soldater som har kommet hjem hver dag i snitt over en periode på 10 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå