Gå til innhold

[Løst] Overklokking av Radeon XFX 7870?

wassup

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bygge meg datamaskin en gang i framtiden, og skjermkortet jeg har satt opp er Radeon XFX 7970. Jeg hadde tenkt å overklokke dette noe, men her om dagen fant jeg et innlegg på et forum om en som hadde hatt problemer med dette. Har noen erfaring med overklokking av dette kortet? Burde jeg gå for et annet? Alle svar mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr unna, bråkete/dårlig kjøler..

Kjølere som funker, fra forskjellige produsenter:

DirectCUII (ASUS)

Windforce3 (Gigabyte)

Vapor-X (Sapphire)

Takk for svar; det hjalp! Kan vel strengt tatt sette tråden som løst, da.

EDIT: Forresten, lar det seg gjøre å bytte kjøler ikke alt for dyrt? Grunnen til at jeg kunne tenke meg XFX er at det følger med 2 spill der jeg har tenkt å bestille fra; og det gjelder BARE XFX... :p

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Takk for svar; det hjalp! Kan vel strengt tatt sette tråden som løst, da.

EDIT: Forresten, lar det seg gjøre å bytte kjøler ikke alt for dyrt? Grunnen til at jeg kunne tenke meg XFX er at det følger med 2 spill der jeg har tenkt å bestille fra; og det gjelder BARE XFX... :p

Hvis det er fra komplett så skal det gjelder sapphire også.

Lenke til kommentar

Ser at NetonNet bare har inne ASUS og Gigabyte HD 7870 for øyeblikket. Begge kan anbefales, men spillene som følger med det andre kortet er det ikke noe vi kan gjøre noe med. Ser at flere nettbutikker ikke byr på dette til samme grad lenger.

Du må nesten ta et valg da. Klarer du deg med litt høyere temperaturer og viftestøy i bytte mot to spill?

Lenke til kommentar

Ser at NetonNet bare har inne ASUS og Gigabyte HD 7870 for øyeblikket. Begge kan anbefales, men spillene som følger med det andre kortet er det ikke noe vi kan gjøre noe med. Ser at flere nettbutikker ikke byr på dette til samme grad lenger.

Du må nesten ta et valg da. Klarer du deg med litt høyere temperaturer og viftestøy i bytte mot to spill?

Jepp. Uansett; takk for alle svar, ble en god del klokere på det :) Tråden er herved løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...