obic123 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hei, Jeg lurer på hvordan man legger inn tekst (gjerne 3D) i en video. Slik at det ser ut som teksten befinner seg i selve videoen. LItt vanskelig å forklare, men tror dere skjønner hva jeg mener. Her er en eksempelvideo med 2D tekst men som følger selve videoen. Og hvilket program er det enklest å gjøre dette i? Se 1:04 ut i video. Takk for svar! Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Kva for eit program bruke du? Pinnacle, Las vegas? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det beste er vel å bruke Adobe After Effects. Teknikken som oftest brukes kalles for "rotoscoping". Et kjapt google-søk sier at det er en funksjon i After Effects som heter "Motion Tracker" som kan brukes til å la teksten følge bildet for eksempel. Her er et eksempel, mye mer på youtube. Lenke til kommentar
obic123 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Takk for svar! Kan se ut som det er After Effects som dominerer på motion tracking ja... Synd det koster så mye. Ser noen prøver seg på "liksom" motion tracking i Vegas (som jeg bruker), men ser ikke ut til å fungere like godt. Endret 17. april 2013 av obic123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå