zyp Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Bare en oppdatering... Delene til tre softbus'er kom i en fin liten pakke fra elfa i går, nå venter jeg bare på at fyren som skulle etse kort skal gjøre det... Dessverre har han ikke tid for mot slutten av uka så... Har et delphi program ferdig, men det må fixes litt på... Etterhvert skal jeg mekke C++ program for styring... Btw, pga dårlig tid har jeg ikke gidda å oppdatere sida, skal gjøre det når jeg får kortene... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2003 Dette under her skrev jeg i går men fikk ikke posta pga nettet klikka så jeg ikke kom inn... _____________ Nå bumper jeg litt her men... Har bygd en softbus ferdig, ligger her å kjører en gammel testvifte, og et neonlys... De fire første utgangene veksler 0-5-7-12V, 5 og 7 er litt lave, men vifta går på 5V likevel De fire andre gir ut 0-12V stabilt... Tok tid å lodde alle delene, og bordet jeg satt ved er overstrødd av rester av avklipte komponentbein... På kortet står det ikke mindre enn 24 transistorer, 2 for hver kanal, en for styrestrøm, og en for hovedspenninga... AU F***, jeg kjente på temperaturen på komponentene, og brant meg på en motstand... Akkurat da stoppa vifta som kjørte på 5V og, går nå på 12V igjen... Hvis den er varm, hva er motparten da... Må jo være varmere... Kan ikke sjekke, fordi de er omringet av transistorer... Hmm... fikk til å kjenne på en... Den var også varm... Uff, nå skjer det noe... det liker jeg ikke... vifta gikk opp til full fart av seg selv, og så ned igjen... Og utgangen skal gi 12V... Gir bare 7V... F*** har er det problemer... Kobla fra... Virker som ene kanalen er dau... Dårlig lodding? (håper det) _____________ Fant etterpå ut at en lodding ikke har ordentlig kontakt, skal fikse den snart... Fikk ei i klassen til å ta bilder, så når jeg får dem på mail kan jeg legge de ut... Det jeg ennå mangler er bokser i rett størrelse, så det må jeg fixe... Så må jeg lage noe software som leser fra mbm og styrer viftene deretter, det jeg har nå er bare et program med knapper for å styre det... _____________ Edit: Bilder Lenke til kommentar
muffe Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Når vi du oppdatere siden? Tenket mest på å legge bildene ut på siden din, legge ut software osv. Ellers et meget bra prosjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå