Gå til innhold

Schäferhund

Anbefalte innlegg

Har lånt en schäfer av en kamerat fordi han skulle reise inn til Oslo på en sjekk på Sykehuset. Og jeg ble fortalt att han hadde leddgikt i flere av beinene og har blitt angrepet av 2 hunder av typen Pit Bull og har desverre bare ett øye. Det er en gammel mann på 9.5 år ca og han ble vist mishandlet av en forgje eier men ettersom folk har sagt til meg att de har hørt det er han som har gjort det og de sier att de har sett han vært overdrevent voldelig mot han og jeg har vokst opp med schäfere og er glad i de og mener jeg kan ihvertfall trene de til de vanelige og kanskje litt til, de blir jo hva du gjør de til. Etter en kjapp titt kan jeg se ødelagt tannkjøtt, det er brune flekker på tannkjøttet og det er vell brune flekker over alt både oppe å nede på tannkjøttet og har en ekkel pels noe som kunne vært unngått med dagelig greiing av pelsen. Og han halter etter 10 min ute så prøver å få meg så kjapt som mulig på litt mere naturlig terreng en bare asfalt. Men det er jo det da, ettersom folk sier att det kan han som kan ha mishandlet hunden og er overdrevent voldelig når han tar han hvis han gjøre noe galt og har tidligere historie som amfetaminbruker men han er på god vei til å slutte påstår han men etter de historiene vil jeg ikke gi den tilbake til han og han har sagt att jeg kan få han men det vil jeg jo si ja til men sånn som situasjonen er nå så går det ikke uten bil. Midt i en såkalt bydel rett utenfor selve storbyen Kristiansand og det er langt til nærmeste skog, den er alt får gammel og har leddgikt. Så jeg kan ikke ta på meg hele å fulle ansvaret får den men jeg kan hjelpe han med dagelig vedlikehold av hunden og ta noen lange skogsturer med han hvis leddgikten går over. Hva synes dere? Levere den til dyrebeskyttelse i håp om bedre liv, gi den tilbake til eieren og hjelpe han med den? Jeg vil jo hjelpe men kan ikke gjøre alt så bare jeg vet den får ett bedre liv. Det er jo kjipt og ikke ha en livlig å skrek hund som er med uansett hva på heia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg forstår det knapt nok lesbare innlegget ditt riktig, så har du valget mellom to ting;

1. Send ei (anonym om du vil) bekymringsmelding til Mattilsynet; http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/bekymringsmelding.7216

2. Kontakt din nærmeste lokalavdeling av Dyrebeskyttelsen Norge, som vel her nok er Mandal. Om han fyren er villig til å gi deg hunden, har han nok ikke noe i mot å overlate den til Dyrebeskyttelsen heller.

Og vær så snill, prøv noen avsnitt i alle fall neste gang ..

Lenke til kommentar

1. Ikke bruk stoff, det ødelegger hjernen.

2. Dersom du ikke vil gi hunden tilbake til eieren, bør du nok ta hunden med til en sjekk hos veterinær dersom du ønsker å beholde ham, da kan i alle fall du sørge for at hunden har det bedre.

Lenke til kommentar

Krititiser i vei, jeg er 100% rusfri og det er ikke like lett å huske avsnitt og skrive på en lettere måte slik att andre forstår deg bedre. Har en lettere diagniosert dysleksi. Men tenker jeg tar han med på en kontroll å tar det derifra. Man ser det ganske fort hvis eieren tar hunden får noe negativt. Det kan jo hende att han har vært litt overdrevent i straffen noen få ganger og rykter spres seg og vokser ganske kjapt men jeg kan jo observere eier og hund en dag eller to kanskje får å se hvordan hunden reagerer hvis han gjør noe unormalt eller trekker seg unna hvis han vil ha tak i han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...