Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefaling av headset?

DNA

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe meg et nytt headset. Pris, noe mellom 3-5k.

Tidligere kjøpte jeg Dr. Dree Beats Studio og var veldig fornøyd med lyden, men uheldigvis så reagerte lyd dempingen på wifi signalet til ruteren som er rett ved siden av datamaskinen min, og etter det jeg har hørt så er dette noe som er vanlig med omtrent all lyd demping. Og selv om de hadde demping så kunne en høre lyden fra hodetelefonene i lang vei. Jeg leverte derfor hodetelefonene tilbake og fikk pengene igjen. Så jeg vil helst ikke ha noe med ekstra lyd demping, noe ala det som er i de Dr. Dree Beats Studio.

Det som er viktig for meg er lyd kvalitet siden jeg hører en del på musikk, så jeg er ikke ute etter noe gaming headset. Design er ikke så viktig, at de er komfortable er mye mer viktig.

Har noen noe bra å anbefale? Jeg er litt skeptisk til å basere mitt kjøp sånne tester på internett, siden det var det som fikk meg til å velge Dr. Dree Beats Studio til å begynne med. Det er også så veldig mange 4/5, 5/5 stjerner tester å velge mellom.

Takker på forhånd.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vært veldig greit om du kunne fylt ut litt mer i forhold til type musikk og ønsker osv, i forhold til hva som jeg etterspør her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1182810

Men sånn på direkten, forstår jeg det som at du ønsker lukkede around ear fullsize hodetelefoner.

Har du noen form for forsterker eller hva er kilden din per i dag? Onboard lydkort?

Kan, om du ikke har bra internt lydkort eller ok ekstern dac/amp i dag, være smart å bruke 1-2k av potten på dette, og heller bruke 3k på nye headphones.

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å anbefale noe til en som er ute etter god lydkvalitet og samtidig er fornøyd med lyden i Beats. Beats har ikke god lyd, i hvert fall ikke i forhold til prisen.

Jeg er også enig med lain, bruk noe av summen på forsterker/dac.

Selv ville jeg nok gått for Sennheiser HD650 + en forsterker/dac. Da har du lydkvalitet milevis foran alt Beats noen gang har produsert. Disse er riktig nok åpne, så mulig de ikke passer til din bruk. Ikke har de like mye bass som Beats heller.

V-Moda Crossfade M-100 tror jeg vil passe deg temmelig bra, og da har du godt med penger til overs. De er lukket, og med en lydkvalitet som er det Beats burde ha vært.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...