Ideal Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 En av forumets svært aktive debattanter, særskilt i saker som angår rom-folk/sigøynere, gjentar igjen og igjen til det kjedsommelige at sigøynere/rom-folk er så flott integrerte i Spania. Jeg vil gjerne gå vedkommende i møte og motbevise hans påstander. Her har man en nylig sak fra det lokale nyhetsbildet: http://www.theolivepress.es/spain-news/2013/04/04/british-family-forced-to-flee-spanish-home/ Sigøynerne har altså drevet denne barnefamilien vekk, ved hjelp av regelrett terrorisme. Og det er ikke den første familien. Alle normale folk drives nå vekk fra Alhaurin El Grande. De demonterer stjålne biler midt i sentrum. Faktisk. Nå forventer jeg det blir slutt på denne spredningen av vranglære som vedkommende bedriver her på forumet. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Du er sykelig opptatt av sigøynere 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Interessant. Jeg har ikke opplevd romfolk i Spania selv personlig så all min viten der er kun basert på ting jeg har lest. Det jeg har lest er at situasjonen er bedre i Spania enn alle andre steder. (Pga. romfolket der er stedsfaste og ikke omflakkende slik de er i resten av Europa). Men som så mye annet som skrives så er ofte realitetene en helt annen enn det som spres ut når de som skriver det ofte har en helt annen agenda enn det å bare videreformidle situasjonen slik den er. Kjekt å få litt andre sider av saken også som viser hvordan folk faktisk påvirkes i praksis. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Den er kun bedre i den grad du sammenligner med de elendige forholdene deres i land som Romania og Ungarn. Faktum er at utenforskapet er dominerende og sigøynerne er et uromoment i de fleste større spanske byer som ikke bidrar til samfunnet på noen som helst måte. I sentrum av Madrid vrimler det av sigøynerbarn som opererer som lommetyver på vegne av foreldrene og alle jeg kjenner som har bodd i Madrid over lengre tid har opplevd lommetyveri hvertfall en gang. Noen av disse barna er arrestert hundrevis av ganger og det var til og med en nyhetssak i El Pais om en sigøynerjente som holdt "rekorden". Barna går vanligvis kledd i filler mens foreldrene har merkelær og gullkjeder. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) tittit her er jeg ... Spania er det landet i hele verden hvor de også har fått mest ut av hele romfolk/sigøyner-problematikken. Etter det jeg har lest, er dette fordi Spania har jobbet målretttet inn mot folkegruppen i fler tiår, og etter hvert har de klart å få bedre skikk på samarbeidet mellom folkeslagene. Hvis det er ønskelig, kan jeg lete litt i dokumenthaugen av sigøynerdokumentasjon, og finne disse rapportene, men da får noen heller si fra. Dessuten er de ikke særlig vanskelig å finne for den som vil Endret 17. april 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Klart det er ønskelig! Det er jo interessant å se hva Spania har gjort bra, og som vi kan tilegne oss her hjemme for å få bedre bukt med et økende samfunnsproblem! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Klart det er ønskelig! Det er jo interessant å se hva Spania har gjort bra, og som vi kan tilegne oss her hjemme for å få bedre bukt med et økende samfunnsproblem! Fant denne ved å rote litt i fjorårets dokumenter. Den er fra 2002 - mener jeg skal ha en/flere fra 2009 eller 2011, men de får jeg heller finne senere - skal løfte baken fra stolen nå Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Klart det er ønskelig! Det er jo interessant å se hva Spania har gjort bra, og som vi kan tilegne oss her hjemme for å få bedre bukt med et økende samfunnsproblem! Kort og godt er det stedsfasthet som er nøkkelordet. Spanias sigøynere skilte seg ut fra resten ved at de ikke stadig vekk reiste fra sted til sted. Dette muliggjorde målrettet jobbing i større grad enn alle andre steder. Men nå ser det jo ut til at Spanias suksess også er begrenset når man begynner å ta en nærmere kikk på sakene. Men det er vel egentlig et relativitetsforhold man snakker om når man nevner Spanias "suksess" . Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Leste raskt over, og det ser ut som den oppgaven omhandler bedrede forhold for romfolk i Spania, uten å problematisere romfolkets tilstedeværelse og mulige samfunsmessige problemer? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Det er tydeligvis ikke noe problem at folk stjeler biler, setter fyr på naboenes biler, skyter på husene til naboene, banker opp folk som ikke er sigøynere på gata i byene, bryter seg inn hos folk og rundstjeler de, mobber de og herjer og styrer, det viktige er tydeligvis at man har blitt bofast i den grad at man har klart å drive ut alle andre og deretter kan kjøpe eiendommene deres dritbillig siden INGEN andre har lyst å bo i disse byene med sigøynerflertall. Det virker nesten som en bevisst taktikk. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Det er tydeligvis ikke noe problem at folk stjeler biler, setter fyr på naboenes biler, skyter på husene til naboene, banker opp folk som ikke er sigøynere på gata i byene, bryter seg inn hos folk og rundstjeler de, mobber de og herjer og styrer, det viktige er tydeligvis at man har blitt bofast i den grad at man har klart å drive ut alle andre og deretter kan kjøpe eiendommene deres dritbillig siden INGEN andre har lyst å bo i disse byene med sigøynerflertall. Det virker nesten som en bevisst taktikk. Det tyter jo tydelig gjennom i artikkelen at problemet er at Spansk politi ikke er interessert i å hjelpe Briter. Britene har klart å gjøre seg upopulære, hvorfor det mon tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå