Gå til innhold

Corsair AX760 high pitch lyd

Anbefalte innlegg

Har nylig oppgradert min strømforsyning fra en 500w Silver Power til Corsair AX760.

Første jeg merket når jeg satt i strømpluggen og skrudde på bryteren, var at den begynte å lage en veldig høy lyttende (high pitch) lyd.

Jeg har nå brukt den i 3 dager uten noe problemer selv under load.

Men denne lyden vil ikke forsvinne, med mindre jeg skrur den helt av.

Lyden er minst merkbar når jeg skrur av pc'en normalt. men i seep mode virker det ut som lyden endrer volum i takt med det blinkende sleep mode lyset på kabinettet mitt.

Er dette bare en typisk coil whine lyd? bør jeg være bekymret? Har lest at jeg er ikke den eneste med dette problemet angående denne modellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som transformatorstøy egentlig, men kanskje det kan være vifta, eller nærmere viftestyringen til den... Det er i hvert fall klassisk high pitch støykilde.

Spesielt sistnevnte som gjerne er av langt dårligere kvalitet enn hoved-transformatoren i PSUen.

At lyden kan endre seg etter tid kan nok også stemme, men husk at du har minst 14 dagers returrett, så sjekk at denne ikke løper ut, så slipper du i det minste å stresse med garanti etc.

Lenke til kommentar

men husk at du har minst 14 dagers returrett, så sjekk at denne ikke løper ut, så slipper du i det minste å stresse med garanti etc.

Snart 2 uker siden den ble kjøpt. Jeg får heller kontakte Corsair om noen uker, dersom lyden fortsatt er der.

Vil prøve å gi denne litt tid. Og se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Sorry for double post...

Ser ut som lyden har forsvunnet. Er bare merkbar mens maskinen er på, og øret plasert rett ved siden av PSU'en.

Så for alle som har lignende problem, er trikset bare å gi den litt tid :)

Eller kanskje den har gjort meg tonedøv for høyfrekvente lyder? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...