Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. MC i Italia.

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal til Italia til sommeren og lurer litt på hva reglene for MC er der? Tenker da i forbindelse med førerkort. Er i ferd med å ta lappen til MC nå, men vet ikke om jeg blir ferdig med oppkjøringen til jeg skal til Italia. Grunnen til at jeg spør er at jeg har veldig lyst til å leie en sykkel mens jeg er nedi der. Og om jeg ikke får tatt oppkjøringen før jeg drar lure jeg på hva reglene er? Må man ha lappen for sykkel? Noen som har erfaring med å leie sykkel i Italia? Vet ikke hvor strenge de er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De leier villig vekk ut 125cc og mer om du har mopedlappen, er ihvertfall mitt inntrykk. Men jeg ville ikke gjort det med mindre du er sikker på at M faktisk gir deg kjørerett til større kubikk i Italia, noe jeg er bra sikker på at det ikke gjør. Uten gydlig førerkort gjelder ikke reiseforsikrinen, så det kan bli den dyreste ferien du noen gang kommer til å ha, om du er uheldig. Syketransport hjem er ikke billig.

Lenke til kommentar

Italia er EØS-land, og jeg tror de nye vedtektene medfører at de har de samme førerkortklassene og -reglene som her til lands. Ser etter litt googling at man bør ha med internasjonalt førerkort om man skal leie bil der nede, det samme med MC. Om de vil leie bort tung sykkel til noen med fersk lapp, og om det er en god ide, er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...