Gå til innhold

[Løst] Noctua NH-C14 på Asus P8Z77V-Pro

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal oppgradere PC'en min og har en Noctua NH-C14 som jeg gjerne vil bruke på dette hovedkort Asus P8Z77V-PRO.

Finner ikke ut om Noctua'en passer på LGA1155 sokkelen for det står det ingenting om.

Derimot står det at den passer til LGA1156 men jeg vil gjerne ha Ivy Bridge.

Noen som vet om den passer eller om jeg må ha spesielle braketter eller no for å få den til å sitte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Skal montere den på en I5 som skal sitte på et Asus Z87-A i et midikabinett. Dybden i kabinettet er ok til den, men vil jeg få skrudd inn alle skruene på kortet i kabinettet? Er ett Fractal Design Define R4.

Litt usikker på hva du spørrer om her, og når du nevner høyden mener du vell ikke dybden (folk taler litt om hverandre fra hvordan de ser det).

Når det kommer til viften (Noctua NH-C14) skal den være kompatibel med Asus Z87-A (LGA1150). Asus har på Asus Z87-A byttet kretskort som gjør at den er 2 cm smalere en vanlig ATX-standard, men både kabinettet ditt og hovedkortet er listet opp som ATX standard så ville nok tro at disse skal passe.

Her er også en video av samme hovedkort og kabinett:

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Editerte innlegget mitt til dybden. Skal montere cpu, vifte og ram før jeg monterer hovedkortet i kabinettet. Håper jeg får tilgang til alle skruene som hovedkortet skal festes med.

Passet på å kjøpe low profile ram sånn at jeg kan ha to vifter på kjøleren.

http://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-sport-16gb-kit/752764

Endret av Skrueduck
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Editerte innlegget mitt til dybden. Skal montere cpu, vifte og ram før jeg monterer hovedkortet i kabinettet. Håper jeg får tilgang til alle skruene som hovedkortet skal festes med.

Passet på å kjøpe low profile ram sånn at jeg kan ha to vifter på kjøleren.

http://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-sport-16gb-kit/752764

Om du ikke får tilgang, er det ikke verre enn at du monterer viften til slutt. Klareringen mellom taket på RAM'en og CPU vifta tør jeg ikke utale meg på, men du kan koble vekk den nedre viften (som blir nærmest rammen) slik at du får mer plass eller du kan kjøpe en smalere vifte å erstatter den med. Du få ha lykke til :D

Lenke til kommentar

Takk! :)

Har alltid montert cpu, vifte og ram på hovedkortet etter jeg har montert det i kabinettet. Er størrelsen på cpukjøleren som har gjort at jeg tenkte at jeg må montere den før jeg monterer hovedkortet.

Vil montere cpu og ram og så montere hovedkortet i kabinettet. Skru det fast og så vifta. :)

Har en Intel Core 2 Duo som har 2.8Ghz med en bios fra 2008. Skal bli gøy med BF4 når jeg har bygget I5 :)

Skal ikke ha en dvdrspiller. Har ikke brukt den på lenge. Kan kjøpe BF4 og laste det ned online.

Endret av Skrueduck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...