Gå til innhold

Her er Google Glass-spesifikasjonene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjermen i Google Glass vil ha en oppløsning på 640 x 360 punkter, noe som ifølge Google vil tilsvare å ha en 25-tommers HD-skjerm i underkant av to og en halv meter foran deg.

Det er første gangen jeg har hørt om en 640 x 360 punkters HD-skjerm. Denne må dere lengre ut på landet med Google!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Kult konsept, men dette er jo noe som funker godt i de land der vocie fungerer. I Norge vil ikke dette fungere. Man skal jo prate til brillene, og den løsningen som finnes idag er jo ikke fantastisk.

Men vil man snakke engelsk til brillene er det sikkert kult.

Lenke til kommentar
Så 640x360 på 1cm avstand er dårligere en 1920x1080 på 3.5meter? :ph34r:

For å snu på spørsmålet ditt; hvis 640x360 på en cm avstand skal være like klart og tydelig og detaljerikt i samme utsnitt som 1920x1080 på 3.5 meter, betyr det at det ekstra detaljnivået må ha gått tapt på grunn av avstanden.

Ser du forskjell på VHS og Blu-Ray på en 25-tommers skjerm på 3.5 meter? Uten å ha testet det, vil jeg tro "ja".

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått det så skal ikke brillene brukes til å vise spillefilmer eller HD spill, men enkel grafikk og små ansikter til de du snakker med.

Står det PPI i saken?

Jeg er bare nyskjerrig :)

google-glass-infographic1.jpg

Blir jo ikke på samme måte dette som en vanlig skjerm eller? :)

Lenke til kommentar

Står det PPI i saken?

(...)

Blir jo ikke på samme måte dette som en vanlig skjerm eller? :)

Nei, det blir neppe på samme måte, blir spennende å prøve.

Men jeg har heller ikke sett reklamer/konsepter for skjermer som viser punktene i et bilde like store som illustrasjonen fra Google der; verden ser jo ut til å være representert med ca 40 x 20 korssting (se under Position of layer...), og da er vel PPI'en ca 2x2 sting per cm, hva blir det i tommer... :D

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...