drivedeep9 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 hva er vanlig å fakturere ut ift time,km godtgjørelse osv? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Kommer jo veldig an på hvilken kjøring det er snakk om. Tenker du på ekspress kjøring? Lenke til kommentar
drivedeep9 Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 ja... jeg tenker ift ett større firma som bring/posten f.eks. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Om du skal starte som selvstendig næringsdrivende og kjøre express, så burde du vel heller undersøke hva som er vanlig å ta blandt de små firmaene i nærheten av deg. Ring de å spør, ikke værre enn det Lenke til kommentar
Sjøpølsa82 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Husk at budbilbransjen er ekstremt konkurranseutsatt pga østeuropeere osv. De kjører varer nesten gratis for å kapre mest kunder, helt håpløst. Hvis Bulgaria og Romania kommer inn i Schengen om ikke lenge, så blir problemet enda større sannsynligvis. Var nettopp på kompetansekurs (gods), og tilogmed kursansvarlige kom med dystre spådommer om fremtiden innen frakt av gods. Er også latterlig mye utgifter på drivstoff, bompenger, avgifter, forsikring, kurs og dilldall. Sitter ikke igjen med mye lønn etter at alt er betalt. Kjenner mange som har gått konkurs ganske kjapt dessverre. Jeg er selv ansatt i budbilfirma, og er sjeleglad jeg ikke eier bil selv til tider. Ikke den sikreste jobben å ha nå for tiden. "Hurra" for sosial dumping..... Du bør ihvertfall tenke nøye igjennom det hvis du planlegger å starte for deg selv. Skaffer du deg en god ordning, så er ingenting umulig....men små marginer som sagt. Sikreste er muligens å kjøre for de store distributørene (Tollpost/DHL/Bring osv). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå