OscarWoHA Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hei.. Jeg har to PCer med Tele2 ADSL. Jeg mottar automatisk IP og mottar automatisk DNS. Problemet er at PC#1 ikke finner PC#2 og motsatt. Er det i det hele tatt en mulighet for å finne hverandre og dele filer/skrivere samtidig som jeg har internett-tilgang? Jeg har klart å dele filer og skrivere ved å sette min egen IP på begge maskinene, men da fikk jeg selvfølgelig ikke internett... På forhånd takk EDIT: Jeg deler med switch uten uplink Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Har begge maskinene samme "workgroup" navn? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hei.. Jeg har to PCer med Tele2 ADSL. Jeg mottar automatisk IP og mottar automatisk DNS. Problemet er at PC#1 ikke finner PC#2 og motsatt. Er det i det hele tatt en mulighet for å finne hverandre og dele filer/skrivere samtidig som jeg har internett-tilgang? Innstaller NETbeui-protokollen og fjern bindingen for TCP/IP for windowsnettverk, den metoden du prøver på er ikke spseielt sikkert.. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Hvordan kobler du de to PC'ene sammen? Skal funke helt greit med TCP/IP Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Se hvordan jeg gjorde det (siste innelgget fra 356speedster): http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...0014&highlight= Har nå tre maskiner som kjører lokalnett mot hverandre og alle har internett tilgang. NB! Den maskinen som jeg kaller "router" kan like godt være den maskinen du bruker til vanlig. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Leverandøren din sperrer helt sikkert for deling av filer og skrivere (NetBIOS) av sikkerhetsgrunner..... Spesifiser ip-adressen i stedenfor navnet på maskina di, så vil det nok fungere..... (ikke sett egen IP, men sjekk hvilken du får av leverandøren) Ellers vil jeg nok helst anbefale en bredbåndsrouter eller en linux-brannmur på en gammel PC for å dele i-nett-forbindelsen din... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå