sevs Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hei Lurer på en ting. Hvor mye avstand burde det være mellom en corsair h100i og en trevegg eller en trebenk? Blir det varmt dersom den blåser direkte inn i veggen? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jo tettere den står mot veggen, jo mindre kjøling får du. Viktig at det er litt god sirkulasjon bak, og at den ikke trekker inn den samme luften som kommer ut bak radiatoren. Lurt og å sette den litt skrått mot veggen, slik at luftstrømmen følger veggen bortover. Lenke til kommentar
SniperVPN Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Luft sirkulasjon er viktig, men... Jeg bruker selv H100 og har flyttet mye rundt på hvordan jeg har oppsettet mitt. 10-20cm klaring burde være nokk til at du får god nokk sirkulasjon for radiatoren, det viktigeste er bare at det kommer luft gjennom den. Jeg har selv kjørt min H100 i ca 2 timer uten vifter (i7-3770K@4,0Ghz), dette nådde 90 grader på den tiden (med SC2 gaming). Det tok bare ca 5 min etter jeg koblet viftene til igjen (on the fly) til den var nede i 60 grader. Det er ikke mye sirkulasjon som skal til, men "more is better". Du kan enkelt prøve deg litt frem, jeg bruker selv CoreTemp til å måle varmen på prosessoren, men husk på at du sliter viftene ut fortere om det er mye motstand. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Da holder det vel ikke 30-55mm klaring? Endret 16. april 2013 av sevs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå