Gå til innhold

[Løst] Terrorangrepet i Boston 15 - 19. april 2013

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Når man ser videoer fra eksplosjonen så ser det mere ut som et pyroteknisk filmtriks enn en eksplosjon.

Det som er mest avslørende er å se hvordan massemedia og politikere har løpt av gårde med hendelsen for å begrense borgerrettighetene og for å holde i live myten om oggabogga skumle muslimer oggabogga.

Baltazar plz go

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man ser videoer fra eksplosjonen så ser det mere ut som et pyroteknisk filmtriks enn en eksplosjon.

Feil. Jeg kan mer om eksplosiver enn deg, og det ser mye mer ut som en bombe enn et pyroteknisk triks. Jeg har tidligere forklart deg forskjellen, og hvorfor. Flammekulen oppstår, og forsvinner altfor fort, som tyder på en kraftig trykkbølge, og relativt høy detoneringshastighet (gjerne lavere enn aller raskeste man kjenner til, men enormt mye raskere enn typiske pyrotekniske eksplosiver.

Det som er mest avslørende er å se hvordan massemedia og politikere har løpt av gårde med hendelsen for å begrense borgerrettighetene og for å holde i live myten om oggabogga skumle muslimer oggabogga.

Media skriver om det fordi det genererer klikk, som genererer penger. Politikerne bruker det for egen vinning, og/eller fordi de ønsker, og kan bidra til å skape lover som kan forhindre slike angrep i fremtiden.

Hvorfor er du så barnslig at du må skrive oggabogga? Muslimer er ikke skumle, de aller, aller færreste av dem i hvertfall. Det samme gjelder også personer med høyreekstreme meninger.

Men tilbake til glasset som er spredd på begge sider av vinduet, som beviser at Baltazar kom med en feilaktig påstand! :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

HtPnkh6.jpg

Selv jeg som lekmann klarer å forklare dette enkelt.

Ved en eksplosjon får man et trykk som går utover.

=====>

Dette skaper igjen et vakum der trykket har gått ut fra.

Da får man en trykkbølge som går andre veien.

<======

Det er nettopp dette fenomenet som gjør at vi finner de mest interresante bomberestene i eksplosjonens sentrum og ikke spredd for alle vinder.

Learn2physics

Jeg gir deg 1/10 trollepoeng because you made me reply.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til å være mere trykk enn at det fikk en olding til å kollapse av sjokket. De som står nærmere "eksplosjonen" står støtt.

Hvor er så denne "kraftige trykkbølgen" ?

Hvem har nevnt noe om en kraftig trykkbølge? Det var en liten bombe som skapte en liten trykkbølge som du tydelig ser på flaggene.

La oss nå ikke glemme å se om baltazar klarer å innrømme sin feil om glasset.

Lenke til kommentar

Haha for en arrogant holdning. Jammen det bra mange smågutter i begynnelsen av tjueåra som tror de er verdensmestere på dette forumet.

Bra svar. Innlegget mitt, hvis du ikke skjønte det, inneholdt spor av ironi. Det var et åpenbart svar på din tomme påstand, om at eksplosivene så ut som pyroteknikk, uten videre utledning eller kilde. Resten er imidlertid seriøst, og jeg står for det. Man kan si noe om styrken og detonasjonshastigheten ved å se på hvor lenge ildkulen blir igjen, og du har ikke svart på dette.

Vi kan begynne helt på nytt. Hvorfor spesifikt mener du at eksplosjonen ser mer ut som pyroteknikk og ikke en "vanlig" eksplosjon som kan skade mennesker i nærheten?

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært moderator her hadde både du skeptiker og baltazar fått ferie.

Om jeg var konge hadde jeg sendt deg rett til konsentrasjonsleir.

Bryr du deg så lite om egen argumentasjon at dette er det beste du kan opp med selv?

Må virkelig si du drar argumentasjonen til ett nytt nivå, desverre helt feil vei.

Det er pressens språk og det er myntet på den dummere delen av befolkningen slik at de skal akseptere kriger mot muslimske land.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært moderator her hadde både du skeptiker og baltazar fått ferie.

Ikke frist meg. Dessverre har vi

1: Relativ ytringsfrihet her på forumet.

2: Jeg har promille i kveld og av prinsipp overlater jeg da moderering til edru moderatorer.

Men det er utrolig vanskelig å ta disse konspirasjonsteoriene seriøst. De mangler en hver form for beviser, Og for å være ærlig er det totalt respektløst overfor ofrene med dette tullballet de driver med.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bra svar. Innlegget mitt, hvis du ikke skjønte det, inneholdt spor av ironi. Det var et åpenbart svar på din tomme påstand, om at eksplosivene så ut som pyroteknikk, uten videre utledning eller kilde. Resten er imidlertid seriøst, og jeg står for det. Man kan si noe om styrken og detonasjonshastigheten ved å se på hvor lenge ildkulen blir igjen, og du har ikke svart på dette.

Vi kan begynne helt på nytt. Hvorfor spesifikt mener du at eksplosjonen ser mer ut som pyroteknikk og ikke en "vanlig" eksplosjon som kan skade mennesker i nærheten?

Det morsomme er at du anklager meg for akkurat det du selv gjør.

Ildkule = høy trykk?

Rart at ikke en gang bannerne flyger av rekkverket og at vaktene blir stående oppreist i videoen.

Ikke frist meg. Dessverre har vi1: Relativ ytringsfrihet her på forumet.2: Jeg har promille i kveld og av prinsipp overlater jeg da moderering til edru moderatorer.Men det er utrolig vanskelig å ta disse konspirasjonsteoriene seriøst. De mangler en hver form for beviser, Og for å være ærlig er det totalt respektløst overfor ofrene med dette tullballet de driver med.

Du bryr deg mere om din egen verdensforståelse enn følelsene til noen mennesker du aldri har snakket med. Jeg tror heller ikke at de du snakker om leser på dette forumet og føler seg støtt av innholdet.:roll:

Pressens språk? Hvor skriver de på den måten?

Om du ikke skjønner hva det er jeg prater om så er du en av de som ikke har forstått noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...