Gå til innhold

Finner ikke nettverksskriveren min..

Anbefalte innlegg

Heisann. Leste litt i andre innlegg om det samme problemet her, men fant ikke ut av noe.

Kjøpte meg ny multiskriver idag, Canon MG6350. Problemet mitt er at jeg ikke finner skriveren på nettverk uanz hva jeg prøver...

Alltid når venner og bekjente har hatt det samme problemet, så er det jeg som hjelper dem, men nå er det jeg som trenger hjelp.

Skriveren går på trådløst. Jeg vet den er tilkoplet nettet fordi Wifi lyster blått, og fordi jeg kan gå inn å laste ned maler gjennom skriveren, som dog krever nettverkstilgang. Men det ser ikke ut til at mac adressen til skriveren ligge i routeren, finner den ikke iallefall..

Har prøvd det meste.. Gjennom "Skrivere og enheter", og prøvde faktisk disken som fulgte med, men den vil ikke gjøre ferdig installasjonen før den finner skriveren på nettverket.

Har prøvd å pinge skriveren, men får bare "Målbanen kan ikke nås".

Og ja, skrivaren har statisk adresse. (Men har jeg egentlig bruk får å skrive inn DNS adresse, sia alt går lokalt?)

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner ikke ut hvordan jeg legger til Mac-adressen i modemet. (Det er et modem btw, av typen Tilgin, fiber).

1. Ja det har jeg prøvd, då får eg opp feilmeldinga på bildet over.

2. Ja, både pc og printer er tilkobla standard gateway. 192.168.80.1. (Visst det er det du mener) EDIT: Subnet Mask er 255.255.255.0 på begge enhetene.

3. Finner den ikke under mac-adresser der nei.

4. Alt er trådløst, eneste som er kabel er USB'en fra printeren til pc.

Endret av Bllink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...