Littlenorwegians Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) - Nevermind this comment - Endret 20. juni 2013 av Littlenorwegians Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) OK! Nå har jeg tenkt meg litt om her. Hva hvis jeg bytter ut grafikkortet, hovedkkorter og prosessoren så blir resultatet det her. Er det bedre? Er det faktisk slik at den billigere versjonen er bedre? Jeg tror dette miljøet skal gå under "Special Thanks" i spillet jeg har rett rundt hjørnet. XD Seriøst, kjempe stor hjelp. God på software, hardware står jeg svarkere til. Endret 20. juni 2013 av Littlenorwegians Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Fordi Haswell og GTX 780 ikke var kommet ut da denne tråden ble startet. Men ja, Haswell kan være å vurdere - selv om jeg mest mener "meh" om 4770K sammenliknet med 3770K utifra hva jeg har lest sålangt... Men hvis interessert: INTEL CORE I7 4770K http://www.dustinhom...ghz-8mb-s-1150/ ASUS SABERTOOTH Z87 http://www.dustinhom...z87-s-1150-atx/ Men kom det ikke frem at TS trenger mye videominne til det han jobber med, og at Titan med sine 6GB fortsatt er å anbefale fortsatt pga. det? ...ellers: ASUS GEFORCE GTX 780 3GB http://www.dustinhom...chelon-headset/ Mht. RAM så tviler jeg på du vil merke noe som helst til antall MHz over 1600...er drøssevis av fora på nettet som konkluderer med det samme. Større RAM-pakke hvis du ønsker: CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-15000 1866MHZ CL10 (4X8GB) http://www.dustinhom...mhz-cl10-4x8gb/ ehh.. Posten er fra 19. juni. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) ehh.. Posten er fra 19. juni. Fordi Haswell og GTX 780 ikke var kommet ut da denne tråden ble startet. Denne tråden ble startet "15. april 2013 - 23:00". Men det hele var spøkefullt ment. Nå skal ikke jeg kommentere akkurat dette, men utifra hva jeg leser tidligere i tråden: http://www.diskusjon...post&p=20429561 ...så tror jeg jeg ville fortsatt holdt på Titan. Endret 20. juni 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) OK! Nå har jeg tenkt meg litt om her. Hva hvis jeg bytter ut grafikkortet, hovedkkorter og prosessoren så blir resultatet det her. Er det bedre? Er det faktisk slik at den billigere versjonen er bedre? Jeg tror dette miljøet skal gå under "Special Thanks" i spillet jeg har rett rundt hjørnet. XD Seriøst, kjempe stor hjelp. God på software, hardware står jeg svarkere til. 780 er ikke like god som Titan, men billigere. Hvis man overklokker litt, får man mer ytelse enn stock Titan . http://www.brightsid...at-upgrade.aspx Endret 20. juni 2013 av iFire Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Du opprettet denne tråden i midten av april, og nå nærmer vi oss juli og du har fremdeles ikke kjøpt PCen. Det virker som at du egentlig ikke har råd til dette? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Du opprettet denne tråden i midten av april, og nå nærmer vi oss juli og du har fremdeles ikke kjøpt PCen. Det virker som at du egentlig ikke har råd til dette? Ser ikke noe uvanlig i det (pengene kan såklart være en issue), men ubestemmelighet kan være en jævel noen ganger. Selv har jeg hatt nybygget stående ferdig i rundt 2 måneder nå, men jeg kjøpte kabinettet allerede februar 2012 - og så del etter del etter det (ja, i mitt tilfelle så ble det et uplanlagt pengespørsmål). Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Du opprettet denne tråden i midten av april, og nå nærmer vi oss juli og du har fremdeles ikke kjøpt PCen. Det virker som at du egentlig ikke har råd til dette? 20 000kr innvilget av det lokale næringsfondet. Jeg må kjøpe datamaskinen denne uken. Pengene står utenfor min egen økonomi. Men takk for at du anntar ting, menneskekjenner. Akkurat nå prøver jeg og få mest fra pengene innvilget. Akkurat nå så gjennstår det bare om jeg skal gå for titan eller GTX780 eller Titan. Jeg skal ikke overklokke (Nei. Ikke argumenter for. Jeg skal ikke gjøre det) og det sies det er 2% forskjell mellom dem. OK! Hvis ingen har et dødsbra argument for annet hardware så går jeg for dette! Hvis det ser greit ut, si 'aye'. Igjen, tusen takk for all hjelp her. (Vil poste bilder da jeg får data'n) Endret 24. juni 2013 av Littlenorwegians Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Synes du har havna på ett bra sluttprodukt jeg. Personlig hadde jeg nok kjøpt ett maximus HK kontra sabertooth, men det er vel mer enn smakssak.. (Ikke bry deg om Tricell, han er mester i og bidra i tråder med utsagn som har null relevanse til tråden.) Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Akkurat nå så gjennstår det bare om jeg skal gå for titan eller GTX780 eller Titan. Jeg skal ikke overklokke (Nei. Ikke argumenter for. Jeg skal ikke gjøre det) og det sies det er 2% forskjell mellom dem. Se selv. Titan er nok en større fordel om du kjører 3 skjermer+. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) 20 000kr innvilget av det lokale næringsfondet. Jeg må kjøpe datamaskinen denne uken. Pengene står utenfor min egen økonomi. Men takk for at du anntar ting, menneskekjenner. Akkurat nå prøver jeg og få mest fra pengene innvilget. Akkurat nå så gjennstår det bare om jeg skal gå for titan eller GTX780 eller Titan. Jeg skal ikke overklokke (Nei. Ikke argumenter for. Jeg skal ikke gjøre det) og det sies det er 2% forskjell mellom dem. ... Hvis du ikke skal overklokke kan du like gjerne gå for et billigere hovedkort og en ikke K CPU. Du kan også droppe den CPU-kjølern. Det skal ikke allverden til å kjøle en uklokka CPU. Bruk heller overskuddet på Titan. Kanskje vurdere et lite kabinett og mATX-hovedkort om du har lyst til at maskinen skal være transportabel. Endret 24. juni 2013 av Kamerat Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Det er ca 100 kr som skiller på k-utgaven. Har da iallefall mulighet senere om behovet er der. Billigste investeringa som er spør du meg. Lenke til kommentar
Littlenorwegians Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Og vips er handelen gjort. 20 638kr ble det på. (Det ble Titan) Overklokking er noe jeg gjerne gjør men det var litt om og men ifølge kontrakt der jeg er og om det er lov ser dere. Fordelen er at etter en tid så tar jeg med meg PCen fra lokalet. This is gonna be sweet! Endret 25. juni 2013 av Littlenorwegians 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Se selv. Titan er nok en større fordel om du kjører 3 skjermer+. Hvorfor linker du til HW.no? De er jo ærlig talt ikke særlig profesjonelle, Techpowerup er en langt bedre side. Sweclockers er et overlegent alternativ til HW.no om engelsk er uønsket, og du ser akkurat hvor liten fordelen til Titan faktisk er med tre skjermer ettersom 3GB VRAM er mer enn nok. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hvorfor linker du til HW.no? De er jo ærlig talt ikke særlig profesjonelle, Techpowerup er en langt bedre side. Sweclockers er et overlegent alternativ til HW.no om engelsk er uønsket, og du ser akkurat hvor liten fordelen til Titan faktisk er med tre skjermer ettersom 3GB VRAM er mer enn nok. Har aldri følt at hw.no har vært mindre seriøs enn tilsvarende sider. Litt mindre utfyllende tester er jeg enig i, så ser den. Beklager at jeg anbefalte titan fremfor 780. Tok ikke bryderi med å faktisk sjekke tester selv nå, da jeg faktisk trodde det hadde en merkbar betydning. Ser nå at det ikke er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå