Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finne en god advokat?

Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å gjennomføre et søksmål mot barne og ungdsomsskolen jeg gikk på for noen år tilbake, for mobbing, som effektivt ikke ble gjort noe med.

Jeg gjør dette for å få en slags avslutning, jeg ønsker at de skal straffes for å ikke å ha gjort nok for å forhindre dette, erstatning på grunn av de enorme utgiftene jeg har fått grunnet en lang liste med psykiske lidelser og problemer som har kommet fra dette, blant mer.

Jeg kommer til å oppsøke en advokat i løpet av denne eller neste uke (mest sannsynlig denne), for å få prosessen i gang tidligst mulig.

Problemet mitt er at jeg ikke aner hvem som er gode, og hvem som er dårlige advokater, og da blir det en del vanskelig for meg å finne meg en god advokat, og dermed ha større sjanse for å vinne søksmålet.

- Jeg bor ca. 100 km utenfor Bergen, så å dra til Bergen for å oppsøke en advokat der om jeg ikke finner en i min egen kommune, som er villig til å være min advokat i et søksmål utenfor Bergen vil ikke være noe problem.

- Forrige gang jeg hadde advokat var det i forbindelse med NAV og arbeidsavklarkingspenger.

Denne advokaten oppførte seg ganske profesjonell, men samtidig synes jeg han var for "rolig", og mer på NAV sin side og ikke min.

- Jeg ønsker en god profensjonell advokat som samtidig er en del aggressiv, og som vil gjøre alt for å vinne min sak.

- Hvordan finner jeg en god advokat som fyller mine kriterier i min kommune?

- Eventuelt tips til en god advokat som befinner seg i Bergen, eller i en kommune i Hordaland som kan nås med tog, eller direkte buss?

- Advokaten må være i privat praksis og ikke en offentlig en, og ikke for dyr dersom dette ikke faller innenfor "fri rettshjelp".

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...