Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger lim til HK i laptop

Anbefalte innlegg

Bestemte meg for å ta av kjølern og rengjøre viften i min godt modne Dell XPS M1530. Den gamle kjølepastaen hadde virkelig herdet, så under demontering tok den med seg braketten som gpu kjøler skrues fast i. Denne har tydeligvis vært limt fast i hovedkortet, og kontaktflaten er minimal. Hva slags lim kan jeg bruke for å lime denne tilbake på plass, og er det noe jeg kan bruke for å rengjøre gamle limrester?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker på at den ikke var loddet fast? Hvis lim har blitt brukt vil jeg tro at en type Epoxylim (Eksempel) vil virke bra. Når det gjelder å fjerne limet så spørs det helt hvordan type lim det er. Noen limtyper kan løses med alkohol, noen med WD-40, noen malingstynner, det spørs helt typen. Noen limtyper kan også varmebehandles til de blir myke og kan da lettere skrapes av.

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at den ikke er loddet. Kikket litt på mulighetene for å legge noe inn på baksiden, forundrer meg at det er gjort slik og ikke som på CPU hvor det er noe på baksiden av HK. Er knotete å komme til for å få rengjort der også, og ser ut som at det andre skrufestet er i ferd med å løsne. Jekla dritt, kan prøve å ringe Dell i morgen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...