Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bytte motor - Porsche 911

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har lenge lurt på å importere en Porsche 911 (tidlig 2000), men regner med engangsavgiften blir for dyr for meg. Er vel mer interessert i bilens utseendet enn motorkraften. Spørsmålet mitt er dermed, vil det være mulig å bytte originalmotoren med en svakere motor (100-150 hk) før jeg registrerer bilen i Norge?

Dere får ha meg unnskyldt om jeg er helt på jordet her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

Om du skal gjøre noe slikt så hjelper det ikke. Du MÅ ha en original motor i bilen, og de med minst hester har fortsatt langt over 200hk, ergo er du like langt.

Om du vil ha noe som likner en 911, men med mindre hester, så må jo nesten Cayman være det nærmeste.

Lenke til kommentar

Typegodkjenning regulerer dette.

Rent teoretisk kan du forsøke å få den enkeltgodkjent, men dette er vel en ordning som kun funker for biler fra USA og Canada.. Da må den også være helt identisk med godkjent bil der borte.

$1-15 som da brukes gjør at bilen ikke kan endres i ettertid.. En omlakkering er ulovlig, bytte av felger er ulovlig, og det er i grenseland å sette på vinterdekk med mindre den hadde det der borte :)

I praksis er svaret:

Nei.

Hvis du skal se til Porsche ville jeg vurdert Boxster ganske seriøst, den står virkelig ikke mye tilbake for 911.

Lenke til kommentar

Om du vil ha noe som likner en 911, men med mindre hester, så må jo nesten Cayman være det nærmeste.

Han kommer jo ikke noe lenger med en Cayman - jeg går utifra prisene på finn.no, og den billigste 911 fra 2000 ligger på ca. 350.000,- Den billigste Cayman du finner koster 90.000 mer enn nevnte 911. Siden økonomien tydeligvis ikke tillater en 911 med original motor kommer han ikke så veldig langt.

Ikke kjøp Porsche 911 hvis du er villig til å inngå kompromisser som å bytte motor til noe med mindre effekt eller ikke har råd til å kjøpe en Porsche med motoren den er ment å ha.

Da er ikke Porsche 911 bilen for deg, trådstarter.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Du kan importere en eldre Porsche. Er bilen førstegangsregistrert i utlandet i 83 eller tidligere, er det kun moms på kjøpesum (+ frakt om du ikke gjør det selv) + vrakpantsavgift du betaler i Norge.

Mobile.de

http://suchen.mobile.de/auto/search.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&lang=en&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=3%2C5%2C21%2C6%2C7%2C17&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&export=ALSO_EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...