Thorbjørn_lien Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hei, jeg sliter veldig med min gaming rigg. Den skrur seg helt plutselig av! Noenganger kan jeg spille i 3 timer, andre ganger 40 minutter. Den skruer seg av, så rebooter den, men så kommer det feilmeldig om at den ikke får kjørt OS ifra disk. Jeg bruker en 128 gb ssd disk ifra OCZ. Hele maskinen er litt over to år gammel. Noen som vet om dette kan fikses? Temperaturer er veldig bra, selv skjermkortet og CPU holder seg under 70, og er masse luftgjennomstrøming, Strømforsyningen finner jeg ingen tekniske feil ved heller. Skal sies at om PCen skrues av, og står uten strøm i 5-10 sek, så starter den igjen. Noen som har vært bort i noe tidligere? Mistenker defekt SSD, men SSD programmet fra OCZ finner ingen feil ved den? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Har du temperatur på spenningsregulatoren (PWM)? Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Hvordan finner/måler jeg tempen på denne? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Du finner den ved å se på spesifikasjonene for hovedkortet ditt. Du måler temperaturen med et termometer. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Takk for svar, får sjekke det ut Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Gammel tråd, men jeg kan jo bare si at nå har jeg endelig hatt tid til å dille med den stasjonære. Feilen var en SSD ifra OCZ. En Vertex 2 120 gb. Feilen er visstnok veldig vanlig på disse diskene, og har noe med SandForce(SandFail) chipsettene som kom på markede for 2-3 år siden. Det er ingen fiks, og feilen oppdages ved at både rødt og grønt lys lyser på disken, og at Maskinen ikke finner igjen disken før du tar full reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå