Runden Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hei. Har et problem jeg aldri har støtt på før. Når jeg prøver å installere windows 7 (på nytt, har hatt win7 på samme maskin før) så får jeg opp at jeg mangler enhetsdriver for cd/dvd-rom. Synes dette er rart da jeg installerer OSet fra USB-flashdrive..har kanskje ikke noe og si? Anyways, så har jeg lest at jeg trenger bus-controller drivere eller noe til hovedkortet. Hovedkortet jeg har er av typen; ASUS P5Q PRO. Har vært inne på asus sine nettsider og lastet ned alt av drivere og utilities og slengt innpå usb-flashdriven, men uten at det hjalp noe som helst. Noen som har noe tips? Mvh Runden Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Se mitt svar på lignende problem. Kort: Ikke bruk USB3. Bytt USB-port under installasjonen. Endret 16. april 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
SniperVPN Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Windows 7 har ikke innebygget USB 3.0 drivere, disse må du installere manuelt etter du har installert Windows. Som Pey'J sier: Installert med USB 2.0 porter (gjelder USB stick, mus, tastatur og eventuelt andre tilkoblinger du trenger) Lenke til kommentar
Runden Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Se mitt svar på lignende problem. Kort: Ikke bruk USB3. Bytt USB-port under installasjonen. Funket ikke første gangen ved å bruke usb 2.0 port. Men da jeg avbrøt installeringen og skiftet usb-port gikk det som en drøm Tusen takk skal du ha! Løsning; Avbryt installasjonen ved å lukke vinduene slik at du kommer tilbake til menyen hvor det står; Installer nå. Skift deretter USB-port til hvilkensomhelst annen og start installasjonen igjen på samme måte. Det fungerte for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå