Ne_On Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Hei, jeg kjøpte meg en ny skjerm for ikke så altfor lang tid tilbake, sammen med min nye pc. jeg startet opp den nye pcn og la merke til at i videoer og på bilder så ble det rare farger/pixler. det ser ut som den ikke klarer og jevne ut farger så de blir seende ut som den kjører på 256 farger istede for millionervis.. har tatt et bilde for og sammenligne den gammle skjermen og den nye LEDen som jeg legger link til under her. håper noen kunne svart på hva som eventuelt kan være galt? er dette fabrikatfeil eller noe som kan gjøres noe med? gammel skjerm: http://imageshack.us...utennavncb.jpg/ Ny skjerm(ble et litt dårlig bilde men håper dere kan se forskjellen): http://imageshack.us.../img0663it.jpg/ skjermens modell er: Samsung 24" LED Syncmaster S24A300B og jeg bruker DVI kabel fra pc til skjerm. (kom en liten skriveleif i navnet på posten skulle vel stått LED ) på forhånd takk for svar Endret 15. april 2013 av Ne_On Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Er bildet fra den gamle skjermen print screen? Såpass radikal forskjell på bildekvaliteten at jeg må spørre. Det så også ut som at den nye skjermen har mye høyere brightness, men hvis det er print screen fra den gamle skjermen så er det jo ikke bildet skjermen din lagde vi ser. Prøv å endre på innstillingene til skjermen. Det jeg anbefaler å sjekke er brightness, contrast, color warmth og om den har forskjellige moduser f.eks. Game, Video, Internet, Document osv. Disse modusene pleier å gi en effekt som i den ene enden av skalaen gjør pixlene sklir sammen og gir bildet bedre flyt, men noen vil se på det som grøtete. I andre enden av skalaen er alt veldig skarpt, men noen vil oppleve dette som "pixlete" i mangel av et bedre ord. Endret 15. april 2013 av Bjoolz Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 ja den gammle er fra printscreen. kanskje ikke det beste bildet på det nye. men høres ut som det du beskriver som *grøtete* eller støyete bilde. har prøvd så og si alle funksjoner og instillinger på skjermen og via skjermkort og uansett så får jeg et bilde som ser ut som at den ikke vil vise alle farger. har du bilde av en sol så vil lyset rundt bare se *edgy* og grøtete ut. har allerede hatt den inne hos komplett men de sendte den tilbake igjen og samme problem med bilde er der ennå. skal liksom ikke være så dårlig på en ny skjerm. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Tok en ny titt på bildene og jeg tror jeg nå ser/skjønner hva som er problemet. Fargene Går ikke gradvis over til en mørkere versjon, det er et mer klart skille mellom dem. Det kan både være skjermkortet og skjermen. Kan du ta print screen og bilde med kamera av dette bildet? Hvis print screenen ser lik ut som kamerabildet for oss andre så er det skjermkortet/drivere. Hvis vi kan se forskjell så er det skjermen. Blir litt vanskelig for deg å sjekke om det er skjermen eller skjermkortet hvis du ikke har en ekstra skjerm. Når du har fått opp bilder så kan vi se på mulige løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå