Gå til innhold

SSB: Norge har tapt 71 milliarder på arbeidsinnvandring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Najonalisme er å tøye familiegrepet ut over all rimelighet. Altså ikke "med måte"...

Geir :)

Ditt folk, din familie, dine søstre og brødre..

jeg synes vi jobber oss lenger og lenger unna begreper som nestekjærlighet og ansvar for medborgere i verden generelt...

spør du meg er hovedårsaken at vi i større og større grad ikke knyttes sammen som folk.

vi har ikke de båndene lenger...

Er først når vi møtes en svenske, danske eller nordmann i et fjernt land man finner tilbake til nasjonale følelser...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. Folket er ikke "mitt". Jeg føler jeg har mer til felles med en nesten hvilken som helst ikke-troende liberaler enn med en kristen nasjonalist fra Norge. (Og enda mindre en arabisk muslim, så er det sagt.) Det nasjonale er bare en liten bit av puslespillet. Jeg har antagelig vel så mye til felles med (dagens) Abid Raja som med Jens Stoltenberg. (Tross førstnevntes religiøse bakgrunn.)

Nå har jeg vært ansatt i utenlandske firma og hatt kunder verden rundt, og det er har resultert i mange spennende bekjentskaper. Etnisitet har aldri vært en faktor, men kultur har vært det. Og den kulturen er noe langt mer enn brunost og hardingfele.

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært ansatt i utenlandske firma og hatt kunder verden rundt, og det er har resultert i mange spennende bekjentskaper. Etnisitet har aldri vært en faktor, men kultur har vært det. Og den kulturen er noe langt mer enn brunost og hardingfele.

FLOTT.. Det er som musikk i mine ører... Jeg elsker mangfold, jeg elsker nye kulturer, jeg elsker rett og slett forskjeller... Men jeg vil bare ikke ha alt sammen i samme gryte...

Putter du alt i samme gryte vil den sterkeste “smaken” overskygge alt det andre.

Jeg synes heller ikke vi pr. i dag har noen nevneverdig kulturskatt å skryte av.. Vi blir globalisert som de fleste andre og synker sakte men sikkert ned i en suppe hvor alle blir like...

Ting som har tatt tusenvis av år med utvikling viskes bort som ubetydelig fjas uten at man gjør seg noen tanker om hva konsekvensen kan være.

Jeg for min del tror det er en del av planen slik at det på sikt ikke vil være noen til å kjempe mot globalistene som vil gjøre alle til slaver..

Eneste tilhørigheten man får er til lokale fotballag og vi blir mer og mer ubetydelige og historieløse...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Putter du alt i samme gryte vil den sterkeste “smaken” overskygge alt det andre.

Nja. Så langt er det vel snakk om mer enn en gryte, selv om de er i kjøre- eller gangavstand og ikke flyavstand fra hverandre. At jeg kan gå på kinarestaurant en dag og meksikansk en annen synes jeg i grunnen er helt greit.

Jeg synes heller ikke vi pr. i dag har noen nevneverdig kulturskatt å skryte av.. Vi blir globalisert som de fleste andre og synker sakte men sikkert ned i en suppe hvor alle blir like...

Nja igjen. Jeg synes ikke vi blir mer like jeg, og kan ikke se at fere kulturelle inntrykk skulle ha det resultatet. Vi vil ikke alle velge det samme fra menyen, og dermed blir vi heller mer fargerike.

Ting som har tatt tusenvis av år med utvikling viskes bort som ubetydelig fjas uten at man gjør seg noen tanker om hva konsekvensen kan være.

Hva er det som har tatt tusenvis av år med utvikling, og hvordan har det blitt borte?

Jeg for min del tror det er en del av planen slik at det på sikt ikke vil være noen til å kjempe mot globalistene som vil gjøre alle til slaver..

Det tror ikke jeg. Nok et eksempel på at vi ikke blir like.

Eneste tilhørigheten man får er til lokale fotballag og vi blir mer og mer ubetydelige og historieløse...

Hvorfor blir vi mer ubetydelige?

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

FLOTT.. Det er som musikk i mine ører... Jeg elsker mangfold, jeg elsker nye kulturer, jeg elsker rett og slett forskjeller... Men jeg vil bare ikke ha alt sammen i samme gryte...

La meg få på meg kokkehatten min ...

Når det gjelder sammmensatte retter (gryterett, lapskaus, supper, bacalao, kjøtt i mørke, fiskesnurring, osv.) så er det ikke sånn at den mest markante smaksetter er største ingrediens. Man tilpasser mengden av alle råstoffer, slik at disse kan påvirke hverandre uten å "drepe individuelle smaker", men via lang tilberedning "blendes sammen" - slik at man ender opp med "forhøyet smak". Denne typen matretter MÅ man helst bruke flere dager på, og utsette dem for vekselvis "hvile" og "koking"

Gjøres dette riktig, ender man opp med å lage "verdens beste lapskaus, eller gryterett, eller min favoritt; bacalao. Trikset er altså å avpasse ingrediensene ui forhold til hverandre, og så la tiden gjøre sitt

Da ender man opp med at det "umulige" regnestykket; 1 + 1 = 3, stemmer og man kan sette to streker under.

Picture-39.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Gjøres dette riktig, ender man opp med å lage "verdens beste lapskaus, eller gryterett, eller min favoritt; bacalao.

Er du kokk og liker bacalao burde du ha noe å bidra med i tråden:

Bacalao på 365 måter?

Foreløpig synes jeg den brasilianske uten tomater (selv om tomater er veldig bra for blodttykket) er best. Har du en bedre oppskrift kan jeg tenke meg å prøve den.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er du kokk og liker bacalao burde du ha noe å bidra med i tråden:

Bacalao på 365 måter?

Foreløpig synes jeg den brasilianske uten tomater (selv om tomater er veldig bra for blodttykket) er best. Har du en bedre oppskrift kan jeg tenke meg å prøve den.

Det er som med hjemmebrent, alle har sin spesialitet - jeg bruker vel borti tre dager før jeg synes den har fått rette svungen. Lærte det av en steike flink stuert, en gang i tiden, og tilfeldigvis var vi på en liten "melkerute" langs kysten av Brasil når jeg gikk opp til "eksamen". Husker at vi/stuerten fikk masse ros av de spesialistene

Skal fikse oppskriften, har den i hodet, skal bare slække litt i kveld

Snakkes

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
*anti-nasjonalistisk sitat fra Einsten*
  1. Hvor skrev jeg det?
  2. Manipulerer du poster?

Ikke rart du velger å være annonym. Interessant å observere din vennekrets på dette forumet.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Ikke rart du velger å være annonym. .

Jeg er anonym fordi mennesker med ditt politiske syn bedriver personforfølgelse.

Interessant å observere din vennekrets på dette forumet.

Hvilken "vennekrets"? Null "venner" på profilen min, skulle ønske du var interessant, men nei. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nja. Så langt er det vel snakk om mer enn en gryte, selv om de er i kjøre- eller gangavstand og ikke flyavstand fra hverandre. At jeg kan gå på kinarestaurant en dag og meksikansk en annen synes jeg i grunnen er helt greit.

Har ikke noe problemer med det jeg heller altså... Har de kunder har de livets rett....

Jeg spiser ofte på en kinesisk restaurant .... NYYYDELIG mat.... Spiser også sushi... ikke spesielt "norsk" det heller..

Virker som du tror at mitt syn automatisk ekskluderer alle ...

Siden ikke noen av dere forsto metaforen med mat så kanskje dere skjønner dere bedre på vin da...

Jeg kan godt kose meg med ett glass vin på kvelden, men om jeg må drikke en hel kasse hver kveld vil det gå utover humøret..

Det er volumet, mengden, størrelsen, antallet som er problemet mitt... Klart vi skal være inkluderende, men alt med måte.. Ja klart vi skal være åpne og akseptere at folk for dyrke sin kultur, men alt med måte.

Jeg synes egentlig ikke vi skal lage regler for alt mulig innenfor vårt land, men la folk finne ut hvordan dem vil leve selv, men problemet er bare at med for store mengder så rakner alt på sikt.

I stedet for et godt glass vin så blir vinen i seg selv et problem... Fordi det er for mye av det....

Og kommentarene til hegnar.no (dog udokumentert og kildeløse sådanne) viser at flere tenker det samme som meg...

Lenke til kommentar

Hva er det som har tatt tusenvis av år med utvikling, og hvordan har det blitt borte?

Å utvikle norsk kultur baser på kristendom, tusenvis av år er vel egentlig litt overdrevet, men vi snakker her om ca to tusen år.

Dette har nå sosialistene og ikke minst sosialismens jødiske skapere klart å ødelegge i løpet av noen tiår.

Og slike som deg er uvitende brikker i dette spillet, men like fullt medskyldig.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...