Gå til innhold

Oppgradere pc eller kjøpe ny?

Anbefalte innlegg

For 2 år siden kjøpte jeg en splitter ny HP pavilion p6769sc. Hadde egentlig tenkt å bygge pc, men har en venn som overbeviste meg om å bare kjøpe en ferdig bygd pavilion. Han mente at om alt jeg skulle gjøre på den var å game så funket den fint.

2 år senere har jeg nå funnet ut at det kanskje var det dummeste kjøpet jeg har gjort, så her er spørsmålet mitt.

Burde jeg oppgradere den eller selge den og bygge en ny?

Vist dere synes jeg bare skal oppgradere den hva burde i så fall endres først?

takker på forhånd for alle svar og husk å være detaljerte :)

Info om pcn:

MS-7613 (Iona-GL8E)

Intel Core i5 650

RAM 6GB (kan oppgraderes til 16GB)

NVIDIA GeForce GT420

1 TB harddisk

ps. Pcen skal brukes til gaming :3

Endret av el3ment3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye penger har du til disp? Vil nok si at den pcen burde destrueres, og at du burde kjøpe alt nytt :-)

Begynn heller med bare et nytt skjermkort. Dette vil gi deg en god ytelsesøkning i spill. Senere kan du bytte hovedkort, CPU og RAM. Dette ville jeg ha ventet med til Intel's nye prosessorer blir lansert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Komplette speccs på den maskina:

http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c02688356&lang=en&cc=us&taskId=135&contentType=SupportFAQ&prodSeriesId=5035348&prodTypeId=12454&printver=true

Den har blant annet en 300w strømforsyning.

Du er faktisk nødt å kjøpe ny hvis du skal oppgradere skjermkort.

Spørsmålet er om det er plass i det kabinettet.

Jeg tror du gjørt deg selv mye ekstra arbeid og ulemper med å starte å oppgradere på den maskina.

Jeg ville heller solgt den, og bygget helt nytt.

Lenke til kommentar

Max TDP på Core i5 650 og Radeon HD 7850 er eksempelvis 200W tilsammen, så 300W strømforsyning bør klare seg. I verste fall må strømforsyningen og kabinett oppgraderes. Men alt kommer selvfølgelig an på budsjett. Bruktverdien på PC'en er ikke i nærheten av bruksverdien. Core i5 650 er fortsatt en rimelig grei prosessor. Jeg ville i alle fall prøvd oppgradering i første omgang. Med Intel og AMD's nye prosessorer kommer ny sokkel, og da ville ikke jeg ha skiftet hovedkort nå (så lenge en har såpass god CPU som det her er snakk om).

Lenke til kommentar

Max TDP på Core i5 650 og Radeon HD 7850 er eksempelvis 200W tilsammen, så 300W strømforsyning bør klare seg. I verste fall må strømforsyningen og kabinett oppgraderes. Men alt kommer selvfølgelig an på budsjett. Bruktverdien på PC'en er ikke i nærheten av bruksverdien. Core i5 650 er fortsatt en rimelig grei prosessor. Jeg ville i alle fall prøvd oppgradering i første omgang. Med Intel og AMD's nye prosessorer kommer ny sokkel, og da ville ikke jeg ha skiftet hovedkort nå (så lenge en har såpass god CPU som det her er snakk om).

hvor mye vill det koste å oppgradere skjermkort + strømmforsyning? penger er ikke et kjempe problem, men er greit å vite litt om prisene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...