NeEeO Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Hei, jeg er lurer på om det er bra å høre på musikk sammen med lesefag,dvs fag du skal huske stoff/ta stikkord til. Jeg hører på musikk mens jeg gjør matte, og det hjelpe veldig på konsentrasjon og motivasjon. Dessuten er matte et fag du ikke skal huske masse stoff, men bare drive med tall. Så her fungerer det strålende. Kan ofte sitte flere timer ekstra med matte bare på grunn av musikken! Jeg er redd for at det skal gi en negativ effekt ovenfor lesefag, plutselig dagen etter vil jeg glemme det jeg har gjort før. Det vil påvirke motivasjon vet jeg, men er effekten verdt det? Jeg er også redd for å bli avhengig, slik at jeg må sitte å høre på musikk når jeg studerer høyere utdanning.(medisin) . Hvordan gjør du det? hører du på musikk? Hvordan påvirker det deg? Gjør du det bra i fagene ? Tips? Er det anbefalt? Går vg1 forresten. Endret 15. april 2013 av ZPAS Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 tror det er greit så lenge det er musikk uten sang, eller med sang på et ukjent språk Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Mener egentlig vanlige sanger. Har du prøvd med vanlige sanger? fungerer det? mer info..? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg pleier å høre på musikk. Bare husk å konsentrere deg mer om leksene, enn hva du gjør om musikken Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Jeg pleier å høre på musikk. Bare husk å konsentrere deg mer om leksene, enn hva du gjør om musikken Hvordan går det? Får du gode resultater? hvilken klasse går du? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hvordan går det? Får du gode resultater? hvilken klasse går du? 10.klasse 4.7 sist termin, så er fornøyd. Er ikke så ofte jeg gjør lekser heller, prøver å utnytte timene helst. Tror egentlig det er nokså inviduelt hvordan folk liker å jobbe Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Det er generelt en dårlig kombo for oppmerksomhet og arbeidsminne. Men det kan blokke ut andre lyder, eller det kan gjøre deg mer motivert. Pros and cons. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå