HJKL Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hei! Jeg vil kjøre opp til ATV, som er klasse AM147(?) Det jeg lurer på er hvordan man gjør det? Har hørt at man ikke kjører opp, men at man tar kjøretimer, stemmer det? Er det slik at man kjører alene med kjørelærer da eller er man en gruppe som kjører ilag? Hvor kjører man? På veien? Altså jeg skjønner at man må kjøre på veien og, men begynner man å kjøre på veien med en gang? Har man lov til å øvelseskjøre før man kjører opp? Jeg har tatt trafikalt grunnkurs og har fått øvelseskjøringsbeviset. Har jeg lov til å kjøre med passasjer? Jeg har funnet en ATV jeg tror jeg skal kjøpe, det er en 50cc og det står at man kan ha en passasjer, men er det lov når man er 16år? ATVen jeg har funnet er en SMC Minstral Sport 2011, noen som vet om den er bra? Jeg trenger ikke noe kjempebra ATV da, jeg skal jo bare kjøre på butikken og på besøk til venninner osv. Og kanskje litt i terrenget også. Og kanskje om den bruker mye drivstoff? Jeg er jente og har ikke peiling på ATVer i det hele tatt, bare sånn at dere vet det.. Men jeg tenker på at drivstoff liksom er dyrt, og at hvis den bruker veldig mye drivstoff så er jo det litt dumt da.. Ikke at det er veldig viktig, men hadde jo vært greit å vite hvis det var noen som visste noe om det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Husk at kjøring i terreng uansett er ulovlig i Norge med mindre det skjer på område som er spesielt regulert for dette. Lenke til kommentar
HJKL Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Ja, jeg vet det:) Men jeg tenke å kjøre opp sånn at jeg kan kjøre på veien også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå