Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NAT: Open

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lenge ønsket å få NAT: Open, men har hatt problemer med det.

Jeg har enablet uPnP, som er det eneste jeg har blitt fortalt at jeg skal.

Men problemet er da at jeg fortsatt har NAT: Strict. Jeg har lest meg litt rundt og hørt at det er mulig at jeg må sette modemet i Bridge mode. Jeg lurer bare på hvordan jeg gjør dette. Jeg har "Jensen Scandinavia AirLink89300".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du? Vil du tildele din Offentlige IP-adresse til en maskin, portforwarding i NAT?

Bridger du modemt/ruteren må du ha en ruter som tar seg av NAT og DHCP i bakhånd. Du kunne heller vurdert å aktivere DMZ host eller Viritual DMZ.

Modemet du har der skal etter det jeg ser ha lagt inn en bridge command som du aktiverer gjennom NAT.

Lenke til kommentar

Om du vil aktivere Bridge Command gjør du følgende:

1. Logg på modemet

2. Velg General Setup

3. Velg NAT

4. Velg Virtual Server eller Port Forwarding

Bridge Command funksjonen krever at du PortForwarder port 22101 og 28900.

5. Legg inn din private IP-adresse med port 22101, Type: Both, Public Port 22101 og klikk add, dette gjør du for port 28900 også.

Lenke til kommentar
Om du vil aktivere Bridge Command gjør du følgende: 1. Logg på modemet 2. Velg General Setup 3. Velg NAT 4. Velg Virtual Server eller Port Forwarding Bridge Command funksjonen krever at du PortForwarder port 22101 og 28900. 5. Legg inn din private IP-adresse med port 22101, Type: Both, Public Port 22101 og klikk add, dette gjør du for port 28900 også.
Etter dette, så er jeg ferdig?
Lenke til kommentar

Dette kommer på Virtual Server:

Private IP Computer name Private Port Application name Type Public Port Comment

Og på PortForward:

Private IP Computer name Type Port Range Comment

Er det PortForward jeg skal velge da?

Jo, jeg huket av denne : Enable Port Forwarding. Var det galt?

Endret av osteloff1
Lenke til kommentar

Dette endte jeg opp med:

NO.| Computer name| Private IP.........| Type..........| Port Range.| Comment.|.Select

1 | PETER.............| 192.168.0.***....| TCP+UDP.| 22101.........|.....PF 1.....|

2 | PETER.............| 192.168.0.***....| TCP+UDP.| 28900.........|.....PF 2.....|

Endret av osteloff1
Lenke til kommentar

cronbach alpha skrev 15. april 2013 - 19:04:

Om du vil aktivere Bridge Command gjør du følgende: 1. Logg på modemet 2. Velg General Setup 3. Velg NAT 4. Velg Virtual Server eller Port Forwarding Bridge Command funksjonen krever at du PortForwarder port 22101 og 28900. 5. Legg inn din private IP-adresse med port 22101, Type: Both, Public Port 22101 og klikk add, dette gjør du for port 28900 også.

Etter dette, så er jeg ferdig?

Ja, da skal du være ferdig.

Du må selvfølgelig sette opp ruteren din (som har den/satt opp med den private IP-adressen du legger inn).

Men hva skal du bruke det til? Gjør du det bare for å gjøre det? Eller er det i sammenheng med spilling, programvare, servere, osv?

Lenke til kommentar

Dette endte jeg opp med:

NO.| Computer name| Private IP.........| Type..........| Port Range.| Comment.|.Select

1 | PETER.............| 192.168.0.***....| TCP+UDP.| 22101.........|.....PF 1.....|

2 | PETER.............| 192.168.0.***....| TCP+UDP.| 28900.........|.....PF 2.....|

Vil bare nevne at ingen av "Punktumene" står egentlig, men er noe jeg selv satt inn for å gjøre det kanskje litt lettere å lese.
Lenke til kommentar

Ja, da skal du være ferdig.

Du må selvfølgelig sette opp ruteren din (som har den/satt opp med den private IP-adressen du legger inn).

Men hva skal du bruke det til? Gjør du det bare for å gjøre det? Eller er det i sammenheng med spilling, programvare, servere, osv?

Beklager, men misforstod det du skrev. Jeg har ikke suttet opp en egen privat IP, men tok bare IPV4, trodde det var det jeg skulle putte inn der. Jeg gjør dette pga spilling.
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke dette modemet spesielt, men oppsettet ovenfor ser i utgangspunktet ikke rett ut i det hele tatt.

Hvis man ønsker å sette opp et modem i "bridge mode" så pleier man "normalt aldri" å sette opp en portforwarding for å få til det.

Fungerer det og hvordan fungerer det ?

(Hvis målet er å sette opp en portforwarding gjennom nat så kan det vel være rett nok.)

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke dette modemet spesielt, men oppsettet ovenfor ser i utgangspunktet ikke rett ut i det hele tatt.

Hvis man ønsker å sette opp et modem i "bridge mode" så pleier man "normalt aldri" å sette opp en portforwarding for å få til det.

(Hvis målet er å sette opp en portforwarding gjennom nat så kan det vel være rett nok.)

Hehe, målet mitt var ikke å portforwarde, men å få modemet mitt i bridge mode.
Lenke til kommentar

Da ville jeg heller anbefale deg å kun bruke PortForwarding. Å begynne å bridge krever at du setter opp en ruter i backhånd som håndter linjen din og litt unødvendig til ditt formål.

De fleste spill offentliggjør hvilken porter de operer på og kan du åpne disse portene i NAT funksjonen til ruteren din.

NAT sin hovedfunkjson er å gjør det mulig for at flere enheter kan dele på en offentlig IP-adresse og at ruteren forandrer avsender-IP-adressen i IP-pakken slik at den får den offentlige IP-adressen. Det NAT'en gjør da er å ta IP-pakken som blir sendt fra en av maskinene og endre denne IP-pakken slik at den inneholder den offentlige IP-adressen og TCP-port (å endre TCP-port er ikke alltid nødvendig). Denne informasjonen legges inn i en tilstandstabell og kobles til en sesjon mellom denne maskinen som sendte pakken fra lokalnettverket og for eksempel webtjeneren slik at ruteren vet til hvilken maskin den skal sende til når et svar fra Webtjeneren kommer tilbake. En slik sesjon blir identifisert ved hjelp av TCP, fra-IP, fra-Port, til-IP og til-Port.

Du bør sette opp maskinen din (som du spiller på) med en statisk ip-adresse. Så må finne ut hvilken porter spillet ditt benytter (søk på nett). Lag en PortForward regel med portene som spillet benytter til din faste ip-adresse på maskinen.

Lenke til kommentar

På Virtual Server, så står det Private Port og Public port. Kunne noen fortalt meg hva jeg skal ha der? De nevner også Application Name, det er COD jeg spiller og lurer på hva den skal stå i.

Dette er alternativene:

TELNET

HTTP

HTTPS

FTP

DNS

SMTP

POP3

H.323

REMOTE DESKTOP

PPTP

L2TP

WAKE-ON-LAN

Lenke til kommentar

Dette innlegget har blitt redigert av arne22: 4 minutter siden

Nei dette er ikke normal framgansmåte, normalt sett har modemene en funksjon som heter "bridge" som kan aktiveres og så legger man inn opplysningene. Men det er tusener av forskjellige modem og mange har forskjellige oppsett.

Sann som jeg forsto det fra Jensen, hadde de lagt inn en funksjon ved portforwarding som aktiverte dette. Jeg har ikke sette denne metoden før.

Lenke til kommentar

Dette fant jeg fra nettet: og det er først listed med Application, TCP Ports og UDP Ports.

Call of Duty, | 28960, | 20500, 20510, 28960

Call of Duty - Black Ops, | 3074, 27014-27050, | 3074, 3478-4380, 27000-27030

Call of Duty - Black Ops II | 3074, 27014-27050 | 3074, 3478, 4379-4380, 27000-27030

Call of Duty - Modern Warfare 2 | 27014-27050 | 1500, 3005, 3101, 3478-4380, 27000-27030, 28960

Call of Duty - Modern Warfare 3 | 3074, 27014-27050 | 3074, 27000-27030

Call of Duty - World at War | 28960 | 3074, 28960

Call of Duty 2 | 28960 | 20500, 20510, 28960

Endret av cronbach alpha
Lenke til kommentar

Hvilket nett har du? Hva står koblet til før Jensen boksen din?

Med mindre du har satt ISP modemet i bridge, eller satt opp DMZ mot Jensen ruteren din så vil ikke dette virke uten videre da ISP modemet ofte har en brannmur i tillegg som også stopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...