Gå til innhold

[Løst] Hvor (i all verden) kan man anskaffe en lader med 2A?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne sier værtfall at den klarer å levere 2 ampere om du kun bruker ene pluggen. Det er ikke sikkert telefonen lader noe særlig fortere da den garantert har en intern ladekrets som begrenser hvor fort den lader batteriet for å hindre skade. Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Denne sier værtfall at den klarer å levere 2 ampere om du kun bruker ene pluggen. Det er ikke sikkert telefonen lader noe særlig fortere da den garantert har en intern ladekrets som begrenser hvor fort den lader batteriet for å hindre skade.

Som kommentar står det at den må loddes selv for å oppnå det, men takk for tips :)

Jeg tolker den fra ebay på samme måte..?

Lenke til kommentar

I det minste Galaxy Tab-ene krever spesielle spenninger på pinne.2 & 3, ellers vil de bare lade med 500 mA uansett hva laderen kan levere. Jeg kjøpte en ledningsstump med bryter på dx.com som fikk mine ladere til å fungere når jeg koblet den mellom lader og original ledning. Kan det være det samme med Note 2? Du kan ev også prøve å isolere de to midterste USB (A) pinnene på ledningen med tynn plast eller papir. Det krever kanskje litt fikling å få det riktig.

Lenke til kommentar

Regner med at Note 2 har noenlunde samme strømstyring som S3.

Med mindre du rooter telefonen og har en custom kernel som tillater justering av mAh under lading, kan du glemme å fore den med flere mAh enn orginalladeren gir. Da vil den uansett ikke ta i mot mer en det ladestyringen i strømchippen tillater. Og i verste fall kan den, som det påpekes tidligere her, nøye seg med 500 mAh fordi den ikke kjenner igjen en vanlig lader.

Strømstyring under lading er kraftig regulert for å sikre trygg (og ikke hurtig) lading.

F.eks viss chippen oppdager ujevn strømstyrke vil den redusere lading med 100 mAh gjrntatte ganger til den får en stabil tilførsel, og deretter redusere med 100 mAh ytterligere for å være sikker.

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Den som fulgte med har 2A eller 2,1A. Da går det på normal tid, batteriet har en kapasitet på 3100mAh.

Den forrige tlf jeg hadde brukte 0,7A lader for å lade 1600mAh.

Den forrige ladet seg fullt opp fra 0 til 100 på noen timer, litt usikker på hvor mange.

Note 2 med samme lader bruker mye lenger tid fra 0 til 100, lenger tid enn fra jeg legger meg i titiden til jeg går på jobb....

Så vil ikke si at jeg har det "mildt sagt for travelt"...

Sandbergladeren så perfekt ut :)

Lenke til kommentar

Laderen som fulgte med lever i beste velgående. Men vil ha en til for å slippe å drasse på lader, f.eks. ha en på jobben bl.a.

Den må ha mer guts, slik at den lader litt raskere enn 6-7 prosentpoeng i timen....

Ingen feil, alt virker, men ønsker meg en lader til. De jeg har er det ikke nok guts i. Bestiller nok en slik som ble linket til over her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...