Gå til innhold

Vil spillindustrien kollapse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri vært en konsoll-kid, og aldri eid et Nintendo-produkt bortsett fra orginale Game Boy, så jeg savner heller PC-spill, ofte i sjangere som nesten ikke eksisterer lengre. Spill som Jagged Alliance 2, X-Wing vs Tie-fighter, Freespace 2, Carmageddon, Monkey Island, Stalker, Knights of the Old Republic, Baldur’s Gate, X-com, Thief, Planescape: Torment, Rome: Total War, Half-life, Deus Ex, Jedi Knight 2, Rainbow Six: Raven Shield etc.

Fant et fint sitat som beskriver forskjellen mellom da og nå:

There used to be a wide range of different games to choose between within the shooter genre, from run-and-gun action titles to slow-paced tactical shooters focusing on strategy and tactics, but now most shooters follow the same model of big set pieces, regenerating health, linear levels, and “cinematic experiences.” The realistic tactical shooters with in-depth planning have almost entirely disappeared.

carmageddon525.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Før i tiden kjøpte man en spillkonsoll og de spillene man ønsket. Da fikk man hele spillet, og kunne nyte hele opplevelsen.

Nå sier ryktene:

- Først må man kjøpe konsollen.

- Man betaler for å spille online.

- Man må betale en nettleverandør for å eie Internett.

- Betale for penger for DLC så man kan få hele opplevelsen.

- Så er det snakk om at man fremover bare må kjøpe nye spill.

- Brukte spill kan kjøpes, men da må man betale for aktivering.

Om dette er fremtiden, så ja... Mulig det blir en kollaps.

• Liker 3
Lenke til kommentar

@^Th0mas^

Det er jo en grunn for at mange indie utviklere har gode tider. I tillegg til grunnene du har nevnt er også mange spill bare oppdateringer som selges til full pris, MWx, CoDx, Fifa etc. Steng serverne for de eldre utgavene fortest mulig og få kundene til å i praksis abbonere på spillet dit. Genialt, så lenge folk kjøper. Hint, la være.

For min del kan EA et.al gå konkurs i morgen - de store utgiverne er jevnt over bare ute etter å melke markedet nå så lenge det varer. La mammutene dø ut og gi heller penger direkte til utviklere som er interessert i å levere kvalitets-produkter.

Lenke til kommentar

På en måte synes jeg det er flott å høre at spillindustrien blir rammet for da vender ikke folk seg imot FILM som også er en vakker form for kunst. Film byr på noe spill ikke kan by på og vice versa. For et spill er ikke konstant cutscenes, fordi det er ikke en film det er et spill. Jeg mener å forlate et av de mediene fullstendig er trist og ondskapsfullt, og film er helt klart den jeg synes mest synd på fordi det er ikke så nytt og kult som spill. Det er liksom gamlemanns greia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...