Suic Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Hei! Har en Skoda octavia 05, og BARE når det er pluss grader ute så lager den en merklig "subbe" lyd hvert 2-5 sekund.. Lyden kommer ikke hvis den står stille på tomgang, og jo mer gass jeg gir, dess kortere er pausen imellom lydene Noen som veit om dette er "farlig" å kjøre rundt med? Er det evnt. dyrt å fikse? Takknemmlig for alle svar Endret 15. april 2013 av aR_ Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Kan være mange ting, men antageligvis er det noe som subber borti hjulene eller bremseskivene når du kjører. Er ikke farlig om det "bare" er det, men det bør jo ordnes på. Blir bremseskivene varme etter kjøring? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Så jo fortere du kjører, jo oftere hører du lyden? Isåfall høres det ut som det kommer fra hjul/bremser eller drivverk. Kan være alt fra hjullager til gåene drivakslinger, bør ihvertfall sjekkes ut! Lenke til kommentar
Suic Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Det er det som er så rart, lyden kommer bare når det er varmt ute. Det begynte først i høst, så ble det kaldt og vinter, så da hørte jeg ingenting før det begynte å bli plussgrader igjen. Lyden kan også komme når jeg står stille og gir gass. daruu: Tror det er mere turtallet det går på. Jo høyere turtall jeg har jo oftere hører jeg lyden Endret 15. april 2013 av aR_ Lenke til kommentar
tole Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hvis du får noen til å gasse på så kan du jo sjekke rundt i motorrommet og se om du klarer å lokalisere hvor det kommer fra. Pass på håret ditt om det er langt. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Kompressoren til aircondition Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå