V. Haugen Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Nå vil de følge med i tiden.? Microsoft utvikler smartklokke Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Interessant at noen må mener smarttelefoner har blitt for store og at en derfor må ha en tilleggsenhet å forholde seg til. Om jeg kjøper en slik klokke, vil ikke mobilen bli liggende hjemme av den grunn. Dette blir kun en videreføring av mobiltelefonen. 3 Lenke til kommentar
ism Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Skal den være like nøyaktig som de forskjellige boksene som sier hvor lang tid det er igjen til en installasjon eller kopiering er ferdig Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Denne kommer i to varianter. En som har 8GB minne for å vise tiden. Så kommer "Enterprise Edition" med 8GB ekstra som også har alarm. Neida, tror faktisk at selv om jeg avskyr Apple, så vil de som vanlig gjøre Microsoft sine gadgets til skamme (Zune etc) Kilde: Gammalerik Logics Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 ? Vi ser et økende behov for dingser du kan ha på deg ... Behovet for allverdens gadgets er strengt tatt minimal men av en eller annen grunn er etterspørselen stor. 3 Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 "Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun. Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea." -Douglas Adams (R.I.P) 3 Lenke til kommentar
dmbardal Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Interessant at noen må mener smarttelefoner har blitt for store og at en derfor må ha en tilleggsenhet å forholde seg til. Om jeg kjøper en slik klokke, vil ikke mobilen bli liggende hjemme av den grunn. Dette blir kun en videreføring av mobiltelefonen. Skal da sies at de fleste slike mobile-klokker krever at du har mobilen i lommen for at du skal kunne bruke feks. sms-systemet. Man vil mest sannsynligvis bruke blåtann for å koble sammen enhetene. Les om Pebble her: http://www.amobil.no/artikler/pebble-klokken-er-rett-rundt-hjornet/115865 Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Litt pussig egentlig. 'Smartklokker' var det jeg drømte om da jeg var liten. Jeg kalte de riktignok ikke 'smartklokker'. Jeg så for meg små datamaskiner eller mobiler, små nok til å ha rundt armen, som et armbåndsur. Og nå er de altså her. Tror ikke dette hadde vært noe for meg foreløpig av en, tja, idiotisk grunn: Jeg er blitt så vant til å behandle den digitale klokka mi stykt: holde den under vann, dusje og bade med den, dult den hardt borti bordkanten, skitne den til osv. Hadde blitt vaskelig å avvenne seg... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Litt pussig egentlig. 'Smartklokker' var det jeg drømte om da jeg var liten. Jeg kalte de riktignok ikke 'smartklokker'. Jeg så for meg små datamaskiner eller mobiler, små nok til å ha rundt armen, som et armbåndsur. Og nå er de altså her. Tror ikke dette hadde vært noe for meg foreløpig av en, tja, idiotisk grunn: Jeg er blitt så vant til å behandle den digitale klokka mi stykt: holde den under vann, dusje og bade med den, dult den hardt borti bordkanten, skitne den til osv. Hadde blitt vaskelig å avvenne seg... Det er vel slett ingen umulighet å lage en smartklokke som kan behandles dårlig? AtW Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Skal da sies at de fleste slike mobile-klokker krever at du har mobilen i lommen for at du skal kunne bruke feks. sms-systemet. Man vil mest sannsynligvis bruke blåtann for å koble sammen enhetene. Les om Pebble her: http://www.amobil.no/artikler/pebble-klokken-er-rett-rundt-hjornet/115865 Ja, dagens smartklokker avhenger av dette. Men vi vet ingenting om de fremtidige. Kanskje de blir helt uavhengige av mobiltelefon, slik som I'm Watch- klokken som er lansert i Amerika. Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (..)Tror ikke dette hadde vært noe for meg foreløpig av en, tja, idiotisk grunn: Jeg er blitt så vant til å behandle den digitale klokka mi stykt: holde den under vann, dusje og bade med den, dult den hardt borti bordkanten, skitne den til osv. Hadde blitt vaskelig å avvenne seg...Det er vel slett ingen umulighet å lage en smartklokke som kan behandles dårlig?AtW Det har du rett i. En 'Xperia Z'-variant hadde kanskje vært riktig for meg Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) "Pebble" skal da være vanntett om jeg husker rett. Edit: Pebble is rated at 5 ATM, tested for both fresh and saltwater. Endret 15. april 2013 av gammalerik Lenke til kommentar
hanterje Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg kunne gjerne tenkt meg en klokke som utvidelse av telefonen. Men da måtte den vært behagelig rundt armen, ha et design som tiltalte meg og gjerne ha et bøyd lcd panel. Den måtte selvfølgelig også ha ripesikkert glass og vært vanntett... Lenke til kommentar
G Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Sånne armbåndsgreier er ikke noe for meg. I ungdommen sluttet jeg å gå med klokke rundt armen. Hadde den heller i lommen. Så slapp jeg de ekle svettemerkene, pluss at jeg var lei av at reimfester røk. Når mobiltelefonen ble moderne nok, så gikk jeg med den i lommen, og den har jo klokke. Det er alt jeg trenger! Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hm, her er andre tilsvarende saker. http://www.amobil.no/artikler/apple-lager-smartklokke/116757 http://www.amobil.no/artikler/google-klokken-kan-komme-i-sommer/130874 http://www.amobil.no/artikler/sony_med_ny_android-klokke/105516 Her lokkes vi inn med fancy farger og klare bilder. Men over forsidetittelen "Microsoft utvikler smartklokke " er det avbildet en svart liten klump med dus skjerm. Joda, det er en Pebble (en klokke som for øvrig er ment for android og iOS, men tanken min når jeg så dette var "huff da, dette ser ikke bra ut" (i forhold til de andre). Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Endelig er det neste store satsningsområdet på vei ut til markedet. Eneste som er synd er at det finnes endel proprietære løsninger, og at samhandling mellom enheter fremdeles ligger ett stykke frem i tiden. Men klokke tror jeg er ett mellomsteg som Microsoft må ta inntil de også får på plass en brilleløsning lik Google Glass. Det gir ingen mening om man ser inn i glasskulen å bruke øynene for å se på hånden for å få tak i informasjon, når du hele poenget egentlig bare er å SE. Med briller, så vil jeg anta at programmerbare kodeord som f.eks "tid" vil flippe frem klokke (og verdensur for dine favorittbyer om du ønsker det) rett i brillene. Men altså, wearable devices. Håper det kommer apps fra Polar slik at pulsklokken kan dumpes NTP ser jeg på som en selvfølge slik at klokken er riktig. Jeg har en Casio WaveCeptor idag, den har radio kontrollert styring mot atomur i Tyskland. Den har også solceller for lading, så det håper jeg kommer i slike klokker for å redusere lade intervallene. Håper også de klokkene får inkludert funksjonaliteten som kommer i disse armbåndene som er på vei inn i markedet nå. Som Nike sitt Fuelband og Jawbone sitt UP. Lenke til kommentar
VH97 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Hermer til Apple Endret 28. april 2013 av VH7 1 Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jeppz, det samme gjør sony med xperia smart watch serien som har vært i hvertfall 1 år. :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg