Spartapus Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hans overfladiske holdning til sitt eget medium er ikke noe nytt. Dessverre er det nettopp disse holdningene som holder spillmediet tilbake og forhindrer det fra å bli tatt seriøst på lik linje med film og bøker. Det blir som om Spielberg skulle gått ut og sagt at film er 60% spesialeffekter og pene damer. 7 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Men er det ikke det da? De filmene som drar inn mest penger er jo nettopp slike filmer. Lenke til kommentar
userman Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Men er det ikke det da? De filmene som drar inn mest penger er jo nettopp slike filmer. Kvalitet og penger har vel ingen direkte sammenheng? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Men er det ikke det da? De filmene som drar inn mest penger er jo nettopp slike filmer. Jo, men film er også så mye mer; Les Miserables-musikalen var en enorm suksess, uten at det forhindret millioner fra å se den blodharry Hansel and Gretel-filmen til Wirkola. Man har kvalitetsfilmer med store budsjetter og stor inntjening, men også lavpannede filmer som gjør det like bra. Problemet til spillbransjen er at man har utviklere og gamere som mener at spillmediet aldri kan være noe mer enn lavpannet underholdning og at det er meningsløst å ha ambisjoner utover det, og det preger i stor grad spillene som lages. Det blir en ond sirkel, for så lenge spill fremstår som leketøy for tenåringsgutter med ADHD så virker det avskrekkende på oppegående, kreative mennesker som kunne gjort mye bra med mediet, men som i dagens situasjon er flaue over å bli assosiert med det. Lenke til kommentar
userman Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Jo, men film er også så mye mer; Les Miserables-musikalen var en enorm suksess, uten at det forhindret millioner fra å se den blodharry Hansel and Gretel-filmen til Wirkola. Man har kvalitetsfilmer med store budsjetter og stor inntjening, men også lavpannede filmer som gjør det like bra. Problemet til spillbransjen er at man har utviklere og gamere som mener at spillmediet aldri kan være noe mer enn lavpannet underholdning og at det er meningsløst å ha ambisjoner utover det, og det preger i stor grad spillene som lages. Det blir en ond sirkel, for så lenge spill fremstår som leketøy for tenåringsgutter med ADHD så virker det avskrekkende på oppegående, kreative mennesker som kunne gjort mye bra med mediet, men som i dagens situasjon er flaue over å bli assosiert med det. Nå er ikke dette helt sant da. Se på mye av det Valve har produsert, Half-Life, CS med sin fantastiske gjenspillbarhet og ikke minst Portal 1 OG 2. Finnes sikkert andre som har samme tankegangen. Et eksempel, også knyttet til Valve, er leketøyet GMOD, hvor grafikk ikke betyr noe særlig. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nå er ikke dette helt sant da. Se på mye av det Valve har produsert, Half-Life, CS med sin fantastiske gjenspillbarhet og ikke minst Portal 1 OG 2. Finnes sikkert andre som har samme tankegangen. Et eksempel, også knyttet til Valve, er leketøyet GMOD, hvor grafikk ikke betyr noe særlig. Grafikken til Source var banebrytende når den kom ut. Den har holdt lenge fordi den er fleksibel og kan bøyes til de grader, noe også Unreal engine har bevist seg verdig til, men de hos Epic driver å lager nye motorer til enhver tid. 1 Lenke til kommentar
userman Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Grafikken til Source var banebrytende når den kom ut. Den har holdt lenge fordi den er fleksibel og kan bøyes til de grader, noe også Unreal engine har bevist seg verdig til, men de hos Epic driver å lager nye motorer til enhver tid. Ja, den var det. Men de selger ikke akkurat grafikk i dag. Men å selge, det gjør de. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Ja, den var det. Men de selger ikke akkurat grafikk i dag. Men å selge, det gjør de. Jeg er enig med deg i det. Det jeg ville konstatere var bare det faktum at Valve har vært noen genier når det kommer til grafikk, Half Life i 1998 brakte FPS til nye nivåer og den hadde grafikk som ikke lignet noen annen, Half Life 2 i 2004 kom ut, med grafikk som var nok til å leve i 9 år, trolig flere. Jeg sier bare at Valve pønsker på noe, Source engine 2 kommer til å slå på stor tromma, og Half Life 3 blir dens demonstrasjon. jeg er overbevist på at årets E3 blir HL3 og Source 2 avdukket. Lenke til kommentar
userman Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Jeg er enig med deg i det. Det jeg ville konstatere var bare det faktum at Valve har vært noen genier når det kommer til grafikk, Half Life i 1998 brakte FPS til nye nivåer og den hadde grafikk som ikke lignet noen annen, Half Life 2 i 2004 kom ut, med grafikk som var nok til å leve i 9 år, trolig flere. Jeg sier bare at Valve pønsker på noe, Source engine 2 kommer til å slå på stor tromma, og Half Life 3 blir dens demonstrasjon. jeg er overbevist på at årets E3 blir HL3 og Source 2 avdukket. Ja, du har helt rett. Håper virkelig HL3 og Source 2 kommer! Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Grafikk er veldig viktig i spill, samtidig som den ikke er så viktig. Det kommer helt an på typen spill, akkurat som spesialeffekter kommer an på type film. Uansett hvor bra de nye Star Trek-filmene er, hadde de blitt latterliggjort hvis spesialeffektene var like dårlig som 50-talls sci. fi.-filmer. På samme måte hadde folk blitt skuffet om Star Trek-filmene foregikk kun innendørs, uten episke rom-scener. Skyrim er et godt eksempel. Hvis det hadde hatt en draw distance som gjorde at du bare så 100 meter foran deg, hadde ikke det påvirket gameplay noe særlig, men det hadde tatt bort mye av opplevelsen, som f.eks. å se et fjell i det fjerne som du ivrer etter å klatre opp. Skyrim har også et imponerende biliotek med mods. De fleste forbedrer grafikken... Så har du spill som FTL, hvor grafikken ikke er viktig på samme måte. Det kommer an på typen spill. 1 Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Tror desverre jeg har blitt for avhengig av grafikk generelt. Jeg klarer ikke sitte å spille spill som jeg elsket før, og som fortsatt er kjempe gode spill av at grafikken i seg selv er så utdatert at det ser ikke morsomt i heletatt ut. Jeg får ikke noe inspirasjon av å sitte å spille spillene. Jeg tror jeg har blitt alt for opptatt av grafikk, og det er igrunn litt kjedelig å ikke lengere kunne spille litt eldre spill med samme glede. Når det er sagt. Jeg klarer ikke helt å definere grafikk. Jeg liker spill som minecraft, på grunn av at jeg synes grafikken i spillet er veldig beroligende, og det å kunne bygge alt mulig er jo alltid morsomt. Bare for å få det fram også da. Jeg spiller ikke spill som har 100% fokus på grafikk. Jeg klarer ikke å spille et spill uten en god story, så jeg er muligens veldig kravstor, men spill som assassins creed osv er helt klart blitt en av mine største favoritter på grunn av blandingen de har. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Grafikk betyr ganske lite for min del. Den har vært god nok i flere år. Selvfølgelig er det digg med eye candy, men det blir bare en bonus. Begynte nettopp på gode, gamle Risen etter å ha sust igjennom Far Cry 3. Og grafikken plager meg oberhodet ikke til tross for at den ikke er i nærheten av samme kvalitet. Gi meg heller innhold i spillene istedet for masse pent tomrom..... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. april 2013 Del Skrevet 30. april 2013 Hvis folk faktisk hadde ment dette, så hadde de fleste spillt Quake 3 cpma/osp enda Spillbarhet kan godt være viktigere enn grafikken, men det betyr ikke at grafikken trenger å være på Q3-nivå i 2013. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå