Gå til innhold

Iphone 5 - 4G/LTE

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettopp kjøpt meg Iphone 5.

Vil gjerne utnytte 4G på den.

Er eneste tilbyder av 4G per dags dato Telenor?

Vil det si at det er kun telenor-abonnementene og Djuice-abonnementene som er aktuelle?

Jeg ser de har satt ned speeden på omtrent alle abonnementene uten XL-pakka til telenor. (40MBit/s) Er dette noe man må ta hensyn til? eller er det få plasser man får utnyttet mer enn 10MBit/s uansett? dette er vel maks 3g-hastighet? Hva med 20MBit/s er det noe som i praksis holder og det er unødvendig å gå for 40MBit?

Jeg trodde først at alle som operatører som var på telenor-nettet nå tilbød 4G, men sånn er det altså ikke.

Noen som vet når andre vil komme med 4G på mobil?

Om det er verdt å bytte nå.

Eller lurer jeg bare på tips og innspill rundt dette.

Jeg føler det er litt uaktuelt slik jeg ser det nå og kjøpe XL-pakka til telenor.

Følger med masse ringeminutter og SMS noe som gjør pakka veldig dyr.

Jeg bruker mest data på mobilen, og er ute etter en pakke med mye data inkludert, og minst mulig annet.

Det ser ikke ut som det finnes for 4G der ute ennå.

Hva gjør andre?

Det er kanskje få som utnytter seg av dette ennå, men jeg synes det er rart at det ikke er bedre lagt til rette, nå som de har startet utbyggingen av 4G.

Selvom det ikke er veldig bra dekning ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor eier talkmore så derfor får dem LTE.

Samme gjelder Djuice.

Du må også være i et område med LTE dekning for telefon

MERK!

Det er forskjell på Mobiltbredånbds LTE og Mobil LTE. Disse kjører på 2 forskjellige måter, da LTE ikke takler telefonsamtaler og må ned på 3g for å få dette til. Derfor har det også tatt lang tid for f.eks netcom og komme med dette.

LTE dekning forbedres hele tiden, men i skrivende stund er det stort sett i Oslo du får LTE på iphone 5

Med HSDPA+ (altså turbo 3g) så går ting fort nok. Du får laste inn youtube filmer med bra kvalitet uten å vente noe særlig, samt netflix osv.

LTE er jo kjekt å ha, men er strengt tatt ikke nødvending de plassene du får inn turbo 3g.

Alle mobilabb har også en sprerre etter 5\6gb med bruk. Har du LTE hastighet går dette veldig fort opp

Lenke til kommentar

Nja, en årsak ligger i at mange bruker det mer eller mindre konstant streaming osv. Så jeg skjønner tankegangen i det.

Jeg husker når OneCall reklamerte med at de ikke hadde noen øvre grense på data - da bruke en bekjent av meg mer enn 100 gig for å sjekke om det faktisk stemte. Han lastet ned alt av torrents osv via 3G. Det er ikke nødvendigvis så kult siden det krever mye båndbredde ;)

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...