WackenSS Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Har et xbmc mediesenter som kjører på raspberry pi. Har en windows 7 som er satt opp til og dele med smb som fungerer. Har satt opp freenfs på samme maskin og delt h:\ Åpnet porter 111, 1058, 2049 i windows brannmur. Har lagt til nfs://10.0.0.35/h:\ i xbmc. XBmc kan ikke koble til netverkserver... Noen som har gjort dette før? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hvorfor deler du ikke over smb/cifs? Lenke til kommentar
SniperVPN Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det er en option i network and sharing center for å tillate konsoller å koble til, default er deny. Lenke til kommentar
WackenSS Skrevet 16. april 2013 Forfatter Del Skrevet 16. april 2013 Smb har mye overhead og med et nic på 100mbs på raspberry pi så blir det litt buffering på store filer! Trenger all båndbredde jeg kan få. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hvis du kjører NAT på ruteren din, så er det egentlig null behov for å ha brannmuren i Windows på. Test hvordan oppsettet ditt fungerer etter å ha slått brannmuren helt av. Lenke til kommentar
WackenSS Skrevet 19. april 2013 Forfatter Del Skrevet 19. april 2013 Så det jeg har gjort ser riktig ut? Skal prøve og skru av firewall og se. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Smb har mye overhead og med et nic på 100mbs på raspberry pi så blir det litt buffering på store filer! Trenger all båndbredde jeg kan få. Lesedisken er nok flaskehalsen uansett kjære deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå