Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Være med på oppstart av klan/community?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et prosjekt gående og et ønske om å starte en norsk klan/community som strekker seg over flere spill og sjangere. Men dette er ikke en enmannsjobb og ønsker meg flere på "laget" slik at vi kan utveksle forslag og ideer.

Hvorfor gidder jeg det her?

• Lyst til å lære mer om administrering og utvikling av nettsider
  • Bruker altfor mye tid på å spille
  • Ønsker å spille sammen nordmenn.
  • Har for mye fritid...?

Hva jeg ser for meg at vi trenger i førsteomgang:

Design:

Noen som er flinke i redigering og kan hjelpe til med design av logo samt grafikk til nettsider.

Forum:

Personer som har kjennskap til admin/moderator funksjoner i phpBB.

TeamSpeak/Mumble:

Personer som har kjennskap til administrasjon av TeamSpeak og/eller Mumble servere.

Spill:

Personer som kan ta ansvar for et gitt spill - oppstart av klan, rekruttere spillere og andre personer som kan bidra som moderatorer, offiserer samt oppdatere forsiden med relevante spillnyheter.

Akkurat hvilke spill vi skal fokusere på i begynnelsen er egentlig ganske fritt, det kommer an på de som melder seg frivillig og hva de kan/spiller fra før av. Jeg tror det er viktig og ikke bite over for mye i oppstartsfasen, men heller fokusere på et par populære spill som f.eks Battlefield, Call Of Duty, LoL, Dota, WoW, GW2 eller MineCraft også kan vi heller ha flere spill når vi er godt etablert.

MineCraft:

Har mulighet til å sette opp egen MineCraft/Bukkit server, vi trenger noen som eventuelt kan administrere denne. Du bør ha god kjennskap til drift av MineCraft servere fra før av.

Annet:

Kan du noe annet en det som er nevnt over og ønsker å bidra? Ta kontakt uansett, jeg er åpen for ideer.

-----------------------------

Hva er gjort?

Har domene, satt opp kjernen til nettside og forum.

Hva har jeg tilgang til?

Server til TeamSpeak, Mumble og spill. Server har gode specs og står i et datacenter.

Spillservere?

Per nå har jeg kun 1 server til spill, hva vi skal bruke denne til kan diskuteres etter hvert som vi begynner å få ting på plass.

Jeg har ingen planer om å gå til anskaffelse av flere dedikerte spillservere men det er en mulighet vi kan se på senere

Hva kan jeg?

• Har forståelse for PHP/CSS, bruker stort sett Joomla og phpBB som "kjernen" for nettsider.
  • Er langt fra noen ekspert på webutvikling/design, men kan mye og håper på å lære enda mer!
  • God kjennskap til oppsett av diverse servere (TeamSpeak, Mumble, MineCraft/Bukkit, MySql, Apache etc)
  • Spiller det aller meste av spill

Aldersgrense?

Ønsker ingen aldersgrense, men heller et krav om at medlemmer må bruke normal folkeskikk og høflighet. Erfaringsmessig finnes det 20åringer som oppfører seg som de er 12år, og motsatt.

Får du noe for å bidra?

• Dette er basert helt på frivillighet, og kostnader for servere osv går ut av min egen lomme. Så nei, du får ikke betalt =)
  • Mulighet til å være med på oppstart og administrering
  • Egen e-post adresse
  • Hoster min egen skylagringstjeneste(Cloud), hvor du får bruker og 5gb lagringsplass.

Er noe av dette interessant? Ta kontakt på PM.

Endret av Built-In
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...