Achylles Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Du ser altså ingen mellomting mellom dette, og det å bli uvel av uniformer og våpen? I rest my case. Siden det var jeg som skrev det med "uvel av uniformer og våpen" så kan jeg vil kanskje presisere litt siden alle tar ord ut av sin kontekst her likevel. Det jeg blir uvel av er å leve i et samfunn hvor uniformerte politimenn med skarpladde våpen på nær sagt hvert gatehjørne er en nødvendighet. Det skjer til stadighet at jeg ser politimenn med våpen i byens gater, men da er det i forbindelse med at det skjer noe (eller har skjedd noe) eksempelvis statsbesøk. Det er helt greit. Men å ikke kunne gå 100 meter langs gågatene i Oslo uten å til enhver tid se en bevæpnet politimann det blir bare helt feil. Det hører ingensteds hjemme i et fredelig demokrati. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Så du tror ikke noe på at man kunne pusse opp bydelen og la "utlendingene" bli værende? Kanskje det kunne få dem til å sette mer pris på omgivelsene, som "Vanvittige sky" antyder. Man kunne forøvrig godt få dem til å bli med på jobben selv. Husk at Grønland var et høl alleede før innvandrerne flyttet dit, det er ikke de som har gjort det sånn. Geir 1 Lenke til kommentar
theHerd Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Regner med at Grønland på den tiden så mye bedre ut og hadde mye bedre tilbud enn stedet de kom fra, så de burde allerede der og da satt pris på og forgudet omgivelsene. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Regner med at Grønland på den tiden så mye bedre ut og hadde mye bedre tilbud enn stedet de kom fra, så de burde allerede der og da satt pris på og forgudet omgivelsene. Nå er jeg ikke ekspert på fremmede byer, men jeg tror kanskje du regner feil. Mange av disse kommer fra gamle kulturland i østen, med imponerende byer. Så mange tilbud var det heller ikke til dem på Grønland, de laget sine egne. Geir Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 dem som bor der Så du tror ikke noe på at man kunne pusse opp bydelen og la "utlendingene" bli værende? Kanskje det kunne få dem til å sette mer pris på omgivelsene, som "Vanvittige sky" antyder. Man kunne forøvrig godt få dem til å bli med på jobben selv. Husk at Grønland var et høl alleede før innvandrerne flyttet dit, det er ikke de som har gjort det sånn. Geir Altså 30 prosent av kriminaliteten skjer i grønland. hvorfor trur du det ? er jo fult av narkomane og utlendinger Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Men poenget er vel at det er en vond sirkel. Den må brytes på en eller annen måte. Det er liten hjelp i å flytte problemer rundt i byen, de blir ikke borte av det. Når jeg var ung midt på 70-tallet var de narkomanes tilholdsted i Slottsparken. Det synes Mona Røkke (justisminister for Høyre fra 1981) var for galt, så hun fikk politiet til å jage dem. De flyttet seg ikke så veldig langt, nærmere bestemt til sidegatene ved Egertorget der de møtte de prostituerte, og som bieffekt begynte horene å gå på narkotika. (Tidligere var det mest alkohol det gikk i blant dem.) Etterhvert trakk de nedover igjen, til området rundt Børsen, for så å ende opp på Plata. Videre mot Akerselva. Hvor de skal gjøre av seg neste gang må gudene vite. At det må være et sted sentralt og med kollektiv transport ligger i sakens natur. Sprøytenarkomane har bare unntaksvis bil. Geir Endret 22. april 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 hm, nei ikke godt å si ! Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 dem som bor der Altså 30 prosent av kriminaliteten skjer i grønland. hvorfor trur du det ? er jo fult av narkomane og utlendinger Hva er det du mener her, med i Grønland ? På selve Grønland eller i Grønland Politidistrikt ? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 hele bydelen ? Grønland er ikke en bydel. Det er et strøk, og ganske lite i bydelen Gamle Oslo. Grønland politidistrikt derimot er mye større enn selve Grønland, ned til sjøen opp Karl Johan til Kirkegata, Grünerløkka, Tøyen, Etterstad, Hovin, Hasle, Sinsen, Torshov og Sagene/Bjølsen. En ganske stor del av Oslo øst for Akerselva. At 30% av kriminaliteten skjer i dette store Politidistriktet er ikke rart. At 30% skulle skje på Grønland derimot ville være besynderlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå