tom waits for alice Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hva med de som har jobb og tar med seg lønna hjem? De bor sammen og spiser utgått mat som er kastet i containere og EØS regler gir de rett til velferdsgoder som kan eksporteres over landegrensen. De som ikke har jobb, de mottar stønad fra nav og jobber kanskje litt svart, og smugler penger ut av landet, samtidig som staten bruker masse penger på å få disse ut i jobb. Ja, hva med de? Så lenge de jobber for pengene og arbeidsgiver er fornøyd med innsatsen, hvorfor skulle det angå det meg hva de bruker dem til og hva de velger å spise til middag? Det er noe annet om det er svart, det er en egen problemstilling som er uavhengig av om arbeideren er norsk eller utenlandsk. Geir Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 1: Hvorfor? 2: Nettopp. Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. 2.1: Resten antar jeg at ikke var rettet mpt meg. 3: Hva sa hun? Geir Din tisselur, ikke del opp svarene sånn. Jeg er for lat til å gjøre dette ordentlig 1: Jeg mener det er hyklersk å skulle gi hjelp til andre før man har fikset sine egne fei li landet først. Der er vi langt fra ferdige. Utover det er det arrogant å TRO at man er der at man er klar til dette. 2: Ja, men hva er vitsen når det bare er et plaster på såret? 2,1: Nei det er nok et generelt utsagn, jeg har ikke tenkt å starte et korstog rettet mot bare deg 3: IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture.We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us. This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. “But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, THE RIGHT TO LEAVE'. If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.” Om det dog bare er tull, så er det ganske bra satt sammen... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 I tilegg så reduserer ikke det problemene med velferden i Norge. Tar vi imot folk som bruker langt mer i velferd enn de skatter, så vil Norge få store problemer og våres velferdsordninger må kuttes og skattene økes. Det er jo litt paradoksalt: Vi har verdens beste velferdsordninger, forutsatt at vi ikke bruker dem... "The welfare state is not really about the welfare of the masses. It is about the egos of the elites." - Thomas Sowell Geir Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Om det dog bare er tull, så er det ganske bra satt sammen... Nei, det synes jeg ikke - men det er fiffig for det treffer nasjonalfølelsen midt i smørøyet. Blant annet bet jeg meg merke i denne løgnen, eller fraskrivelsen: We didn't force you to come here. Kaller det sannhet med mange modifikasjoner som ikke nevnes med en bokstav. Vi kommer ikke bort fra at de sterke statene vinner over de svake, og at de svake må tåle mange flere nederlag i konkurransen med oss sterke. Så hvis vi er så enkle å bare sier slik det setningen gjør, så er vi både kyniske og hensynsløse og rett og slett dumme i hodet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Din tisselur, ikke del opp svarene sånn. Jeg er for lat til å gjøre dette ordentlig Nei vel... 1: Jeg mener det er hyklersk å skulle gi hjelp til andre før man har fikset sine egne fei li landet først. Der er vi langt fra ferdige. Utover det er det arrogant å TRO at man er der at man er klar til dette. 2: Ja, men hva er vitsen når det bare er et plaster på såret? 1. Hvorfor er det hyklersk å hjelpe andre enn seg selv? Norge er ikke perfekt på noen måte (og kommer ikke til å bli det før jeg får makten!) Men det betyr ikke at ikke andre kan trenge hjelp også. Selv den som har litt for lite har mer enn den som har ingenting. 2. For den som blør så er et plaster god hjelp... Geir Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 ... Kan ikkje sei meg ueinig i det du skreiv her Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Når innvandrere føder langt flere barn som på deres tur blir bedre assimilert i det norske samfunnet, vil de bidra med mye bedre verdiskapning i samfunnet som arbeidtakere eller selvstendige næringsdrivende. Vi får sjå, eg har mine tvil. For øvrig har Norge allerede gode ordninger sammenliknet med andre land. Gode ordninger med dårlige resultat, om eg kunne brukt det mine eksamnar også. "Eg gjorde det bra på eksamen, men fekk dårlig karaktar". Men grådighet og egoisme er nok de største fiendene for den vanlige nordmannens framtid. Når man er mer opptatt av penger og karriere enn å danne familie er det kanskje ikke rart at innvandrere gjør det bedre enn nordmenn når det gjelder befolkningsveksten. Eller det kan hende at det er meir i deira kultur å få mange barn, når innvandrarane sine barn veks opp vil dei få mindre barn igjen, fordi dei blir lært opp til å tenke på økonomien sin først. Joda, slik diskriminering har blitt avdekket flere ganger i alle åra og det gjør det fremdeles. I Norge er det fremdeles skremmende mye grobunn for diskriminering, og så lenge det norske samfunnet ikke legger denne "oss og dem" mentaliteten til side, vil det bli avdekket enda flere tilfeller fremover. Eg blir diskriminert også, fordi at eg har feil navn. Er som regel det eg skyldar på kvar gong noko galt skjer med meg og. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) [/size] Du snakker om et osloproblem. Og slik jeg husker det og selv har opplevd det på kroppen, så har det spesielle området bestandig vært en ghetto. For 40 år siden var det for det meste "white trash" som man traff der, og etter hvert klatrer gamle grupper ut av "fattigdomsghettoen", og nye grupper flytter inn. Nå for tiden virker det å være mange flere illegale innvandrere, reisende tiggere, og ellers endel nye elementer fra det nyfattige europa. Helt som vanlig altså. Du er ein rasist, sidan du kallar folk for white trash. Vi er alle mennesker veit du, man blir ikkje eit dårligare menneske fordi man er meir uheldig i livet, i tillegg til at man har feil hudfarge. Skam deg! Du svarar forresten ikkje på det eg skreiv, fordi det blir ikkje meir kommunikasjon på grunn av innvandring. Dei samlar seg som oftast for seg sjølv. Jeg sitter ikke på kontoret å bekymrer meg så mye, eller på nettet å freser - så jeg står opp hver dag, og sier: i dag skal jeg være den beste institusjonen i meg selv Så går jeg ut og enten jobber, eller bare er til mer nytte enn ubehag - veldig enkelt, prøv selv! Og eg står opp kvar dag og freser, bekymrer meg, sørge for å være den verste institusjonen i meg sjølv, nektar å studere og sørger for å være til mest mulig ubehag for flest mogleg folk. Feilen vi gjør er å starte i feil ende, nemlig lar de bli sittende å vente. Jeg har ikke alle løsninger på alt av problemer angående integrering, men ser at de som er så heldige å få hurtig napp på jobbmarkedet, eller et tiltak, får det bedre til enn de som ikke er så heldige. Eg brukte ca. eit halvt år på å få meg jobb, det er svært vanskeleg å få seg jobb dersom du ikkje har dei riktige kvalifikasjonane her til lands. Det kan eg skrive under på, og det blir sikkert ikkje betre om man er innvandrar. Men eg trur det blir vanskeleg å tvinge folk til å tilsette dei som kjem hit fort, utanom å diskriminere våre eigne innbyggjarar, og det synes i vertfall eg er feil. Om du ikkje meinar vi alle er "white trash" og ikkje fortjenar jobb. Angående "murer" er det svært få innvandrerer som trenger slik informasjon. De kommer gjerne fra steder med både fysiske og psykiske murer - så de har ekstremt lett for å kjenne igjen motviljen vår. Noe som igjen forhindrer integreringsprosessene. Det eg mente var at du må ha ein av dei psykologiske murane dine rett foran augo. Vi må hele tiden tenke sånn at vi ikke har disse pengene. Å hele tiden nistirre på sparegrisen sin, kan utvikle seg til en lei psykisk tilstand, og kalles for sykelig gjerrighet Ueinig, det er viktig å spare. Tenk på i morgon den dag er min filosofi. Endret 16. april 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Ueinig, det er viktig å spare. Tenk på i morgon den dag er min filosofi. Jeg og, men jeg sparer ikke på omtanken og medfølelsen. Og angående min bruk av white trash, så la jeg det ordet inn i to ", og regnet med det ble forstått. Selv er jeg et typisk eksemplar av nettopp white trash, som er litt for gammel, litt for dårlig utdannet, og akkurat passe til å falle mellom to stoler, og ser mange innvandrere foran meg i alle køer. Men jeg skylder ikke på enkeltindividet rundt meg, og godtar at livet går opp og ned. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg og, men jeg sparer ikke på omtanken og medfølelsen. Og angående min bruk av white trash, så la jeg det ordet inn i to ", og regnet med det ble forstått. Selv er jeg et typisk eksemplar av nettopp white trash, som er litt for gammel, litt for dårlig utdannet, og akkurat passe til å falle mellom to stoler, og ser mange innvandrere foran meg i alle køer. Men jeg skylder ikke på enkeltindividet rundt meg, og godtar at livet går opp og ned. Kan du sende meg alle pengane dine? Det hadde vert omtenksomt av deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Kan du sende meg alle pengane dine? Det hadde vert omtenksomt av deg. Skal vi konkurrer vi som ligger i bånn? Jeg har ingen penger akkurat nå, men skal lage en god hjemmelagd pizza snart, og du er hjertelig velkommen til dette bordet Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Du får sende han gjennom internett Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Finnes tallene fra SSB i denne tråden da? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Da får de uønskete jobbene betale mer sånn at nordmenn er villige til å ta dem. De jobbene var gjort av nordmenn tidligere, så jeg ser ikke hvorfor ingen skulle være interesert i å gjøre dem. Hva er du egentlig ønsker? En underklasse av muslimer og svarte som gjør alle drittjobbene våres for nesten null lønn? Du vet at med dagens minimumslønn så er det et begrenset antall drittjobber? Jeg tror vi har nok innvandre allerede til å gjøre drittjobbene vi trenger. I tilegg så reduserer ikke det problemene med velferden i Norge. Tar vi imot folk som bruker langt mer i velferd enn de skatter, så vil Norge få store problemer og våres velferdsordninger må kuttes og skattene økes. Hos meg finnes det ikke noe som heter "drittjobber". Man skal gjøre det man kan for å forsørge seg selv, og det nyttes ikke å kreve høyere lønn når man ikke yter tilsvarende i retur. Kort og brutalt sagt: Norske ansatte leverer ikke i forhold til lønnsnivået, og da nyttes det ikke å skylde på innvandrere, da må man rett og slett ta selvkritikk. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 I tilegg så reduserer ikke det problemene med velferden i Norge. Tar vi imot folk som bruker langt mer i velferd enn de skatter, så vil Norge få store problemer og våres velferdsordninger må kuttes og skattene økes. De unge uføre er de aller verste velferdsslukere, og siste gang jeg sjekket er de fleste av dem nordmenn som nesten aldri har vært i arbeidslivet før. Innvandrere som har jobbet i en del år men ble ufør pga. arbeidsrelaterte fysiske skader har i det minste opparbeidet seg rettigheten og skapt verdi. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Vi får sjå, eg har mine tvil. Gode ordninger med dårlige resultat, om eg kunne brukt det mine eksamnar også. "Eg gjorde det bra på eksamen, men fekk dårlig karaktar". Eller det kan hende at det er meir i deira kultur å få mange barn, når innvandrarane sine barn veks opp vil dei få mindre barn igjen, fordi dei blir lært opp til å tenke på økonomien sin først. Eg blir diskriminert også, fordi at eg har feil navn. Er som regel det eg skyldar på kvar gong noko galt skjer med meg og. Sier du det? I USA finnes det ikke noe som heter fedrepermisjon. Der borte er det også tillatt å sparke folk for filleting og når man har blitt syk. Vi bør i utgangspunktet være glad over at vi har en AML som beskytter oss for slike ting. Men dessverre vil jo H og Frp innføre USA-tilstander også her i landet, så nyt beskyttelsen for så lenge den varer. Mulig det. Hvem vet? Ikke alt som er fra vår egen kultur er riktig. Faktisk våger jeg å påstå at det ikke finnes en perfekt kultur man kan leve etter. For å komme med et eksempel: Innvandrere har en bedre familiekultur som skaper sterkere bånd, men vi har derimot en bedre økonomi-kultur som gjorde oss til ett av verdens rikeste land. Nettopp, så hvorfor vil du at andre skal utsettes for det samme? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Myten om at innvandring er lønnsomt har jeg aldri hørt. Sevlsagt er det en utgiftspost å ha asylsøkere boende på et mottak. Men hovedargumentet slik jeg ser det er at dette har vi råd til. Jeg vil ikke være en egoistisk nasjon som kun tenker på sine egne. Gleden av å hjelpe andre er belønning i seg selv. Og er det ett land i verden som har råd til å hjelpe, så er det norge. Skulle bare mangle spør du meg. Vi har blitt rike på olje, og det er vår plikt å hjelpe andre. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det er jo litt paradoksalt: Vi har verdens beste velferdsordninger, forutsatt at vi ikke bruker dem... "The welfare state is not really about the welfare of the masses. It is about the egos of the elites." - Thomas Sowell Geir Det er slik velferd bør fungere. Det skal være et sikkerhetsnett, ikke noe alle nordmenn er avhengig av. Jeg synes nordmenn er altfor avhengig av velferd allerede. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Myten om at innvandring er lønnsomt har jeg aldri hørt. Sevlsagt er det en utgiftspost å ha asylsøkere boende på et mottak. Da må du følge litt nøyere med. Det er en løgn Rødt, SV og AP repeterer ad nausuem. Men hovedargumentet slik jeg ser det er at dette har vi råd til. Jeg vil ikke være en egoistisk nasjon som kun tenker på sine egne. Gleden av å hjelpe andre er belønning i seg selv. Og er det ett land i verden som har råd til å hjelpe, så er det norge. Skulle bare mangle spør du meg. Vi har blitt rike på olje, og det er vår plikt å hjelpe andre. Statistikken beviser nettopp at vi IKKE har råd til det. Norge går allerede i underskudd. Underskuddet øker drastisk for hver person vi drar inn, både arbeidsinnvandrer og asylsøkere. Særlig det siste. Vi hjelper ingen ved å dra inn folk som ønsker å ødelegge det gode samfunnet vi har bygd. Da blir vårt samfunn som deres - feilslåtte stater. Vi må hjelpe folk der de er. 1 Lenke til kommentar
Skeptiker2013 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det viktigste for de venstreskrudde er å opprettholde illusjonen om at de er moralsk overlegne. Sannhet og økonomi er det ikke så viktig med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå