sore Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Samler alt på en minnepinne.Guide: Windows 7 eller 8 - alt i én Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Selv bruker jeg "unebootin" Det programmet lager minnepinnen bootbar og smekker inn OS'ene like fort som pinnene klarer å skrive. Har dog Operativsystemene mine lagret som isofiler på serveren. Har 4 OS på pinnen. har bare laget mapper på pinnen med de andre OS'ene, som jeg flytter ut til rota etter hva jeg skal installere. Dette krever dog fungerende maskin Hadde vært greit med en meny for valg av OS under oppstarten , men det er jeg for lat til fikse. Flott guide Hw.no Lenke til kommentar
mydoen Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg velger å tro at fleste sysadmins bruker bedre løsninger enn dette? SCCM for eksempel Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Forsøkte å installere windows 7 på en SSD disk, men ved oppstart så får jeg svart skjerm med en liten stripe farger. Hadde bootbar OS på pinne og bootet derfra og koblet fra de andre harddiskene. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
nogen Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Fint hvis man vil ha full kontroll, ellers så kan man jo prøve: http://forums.mydigitallife.info/threads/29178-WinAIO-Maker-Professional-The-All-in-One-Windows-Setup-Solution Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg har Win7 Pro 64-bit og Win8 Pro 64-bit på maskinene hjemme. Kan jeg lage en minnepenn eller DVD med begge disse utgavene på? Takker for svar Lenke til kommentar
G Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Nå må dere slutte å forsøke å fornorske alle gode engelske datauttrykk. Det heter IKKE bilde-filer, men engelsk: Disk Image. Bildefiler eller som det også heter; fotografier får dere holde dere gode for å bruke i Foto-seksjonen av Tek.no-nettverket. Fra artikkel: To plater eller bildefiler med Windows: én 64-bits og Selv svenskene får det jo bedre til enn oss nordmenn (norsk wiki-artikkel mangler jo). http://sv.wikipedia.org/wiki/Skivavbild En skivavbild eller skivavbildning är en fil som avbildar till exempel en CD eller DVD. Avbilden kan också vara av en hårddisk eller andra digitala media. Däremot går det inte skapa en sann avbildning av en LP-skiva eller något annat analogt medium. I en sådan avbildning har det analoga ljudet transformerats till någon form av digitalt dito och är alltså inte en exakt kopia. Förutom data lagras oftast även filsystem och metadata och ibland även bootinstruktioner. Endret 15. april 2013 av G Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Er vel upresist å kalle W8RT for en nettbrettversjon ? Er jo en versjon for ARM-prosessorer og de finnes jo også på annet enn nettbrett. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Vil ikke kalle det upresist siden Windows 8 RT ikke selges løst men kun tilgjengelig medfølgende nettbrett. Så selv om du i teorien kan installere det på et moderne ARM-system vil ikke MS tillate deg å gjøre det. Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 SCCM 2012 SP1 her i gården Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg bruker MDT (Microsoft Deployment Toolkit) Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) YUMI brukes her, kan legge inn hvilke ISO'er man vil, så får man opp en fin boot menu(GRUB) hvor man kan velge hva man vil starte fra. Du kan også fremdeles bruke minnepinnen til vanlig lagring. Har atm en liten Cruzer Fit på nøkkelknippe med win 7 repair disk, GParted og Ubuntu på, samt flere portable programmer. Herlig! Endret 15. april 2013 av Ozwald Lenke til kommentar
sore Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Jeg har Win7 Pro 64-bit og Win8 Pro 64-bit på maskinene hjemme. Kan jeg lage en minnepenn eller DVD med begge disse utgavene på? Takker for svar Hei, Det er ikke mulig å gjøre dette med denne guiden, da den er beregnet for å kombinere forskjellige underversjoner av Windows. Du kan sjekke ut denne løsningen fra RMPrepUSB, men du vil ikke få plass til resultatet på en enkel DVD-plate. Nå må dere slutte å forsøke å fornorske alle gode engelske datauttrykk. Det heter IKKE bilde-filer, men engelsk: Disk Image. Bildefiler eller som det også heter; fotografier får dere holde dere gode for å bruke i Foto-seksjonen av Tek.no-nettverket. Helt enig med deg. Har byttet om til plateavbildning. Sørnes Lenke til kommentar
Scopperloit Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg jobbet tidligere som IT support i en ganske stor bedrift, og der reinstallerte vi 10-20 laptoper på rappen fra et image gjennom bedriftens nettverk :-) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Disk image kan oversettes til disk bilde Da er det snakk om en elektronisk avbilding av disken . Det har likvel ingen ting med fotografier å gjøre Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg lagde meg en USB-versjon av min Win 7 Ultimate Retail-pakke med Novicorp WinToFlash...fungerer fint, men problemet er at denne innstallasjonen har ikke engang SP1 på seg, og det medfører masse oppdateringer og ekstra tid hver gang jeg skal formatere - så kan jeg oppdatere Windows'en som er på pennen på noen måte? Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Fin guide men er eit par problem som ikkje er teke med. Korleis får ein både engelsk og norsk versjon på same minnepinne? Integrering av USB3 drivar. Går ikkje å installere Win7 via USB3 portar då den ikkje har drivar. Det var heller ingen link til Win7 Ultimate SP1 i artikkelen. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Det var heller ingen link til Win7 Ultimate SP1 i artikkelen. Her er en saftig .ISO-liste (norsk er inkludert): http://forums.mydigi...-amp-X64/page60 Men da virker det som det ikke er verre for meg enn å lage en oppdatert innstall på min minnepenn - en .ISO eller DVD burde vel være ett fett som kilde. Og hvis noen flere enn meg skulle lure på hva en Media Refresh-versjon er: Microsoft has published a new refresh version of Windows 7 with SP1 integrated ISO media on May 12, 2011. This new issue fixes a minor issue when using the original Windows 7 SP1 media to install Win7 w/SP1 on a new PC. The Windows 7 SP1-U (Media Refresh version) adds the installation hotfix KB2534111, and nothing else. No other changes have been made to the Windows 7 with SP1 ISO image despite there are several updates that have been released after the original Windows 7 SP1 was released. Endret 16. april 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Korleis får ein både engelsk og norsk versjon på same minnepinne? Det var heller ingen link til Win7 Ultimate SP1 i artikkelen. Link til en guide som kan hjelpe deg på vei: http://www.ojnorge.com/windows7/index.php?id=aio Integrering av USB3 drivar. Går ikkje å installere Win7 via USB3 portar då den ikkje har drivar. Er ikke USB3 bakover kompatibel da? men du får bare USB2 hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå