Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er det på fest?

Anbefalte innlegg

Hei..

Kort fortalt så er jeg verdens mest usosiale person. Er 21 år med usosial jobb og jeg er verdens mest slacke person.

Og nei, ikke slack som i laidback, men slack som i slappeste personen du finner. Etter jobb kommer jeg hjem og legger meg på sofaen, før jeg forsiktig drar meg bort til pcen og til slutt ender opp i sengen.

Slik har det altså vert siden jeg var 13. Har alltid hatt gode venner jeg har vert sosial med, om det er gaming, båtkjøring, kino osv.

Nå, på en eller annen fantastisk måte har jeg møtt ei søt jente som jeg faktisk liker og som liker meg.

Jeg begynte å trene for ikke lenge siden.

Anonym poster: f44396350aa369e0dccc3dda243cc125

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halvparten av innlegget mangler visst..

POENGET var i alle fall at jeg alltid har gjort alt for å ikke være med på fest og byn. Har så klart drukket og kam drikke 7-8 øl før jeg begynner å bli brisen (på 2-3 timer)

Er glad i øl, men sprit og slikt er jeg egentlig veldig nervøs for:/

Har da altså lovet kjæresten å være med på diverse russefester siden hun er russ i år.

Unnskyldningen jeg bruker nå er at jeg tar treningen så seriøst og jeg vil ikke ødelegge det med alkohol.

Så! Er det noe som skjer på fest som alle vet om? Er det noe som er standard liksom?

Setter pris på svar:)

Lenke til kommentar

tja det er vel ikke mye å bekymre seg for, la alkoholen ta styringa, det gjør den etterhvert uansett og du tenker ikke mer på det :p Verste som skjer er vel at du ikke husker kvelden før dagen derpå og får litt angst for hva du har gjort ^^ Russefeiringene er vel de mest våte du kan få, har aldri blitt så kanakas som russetiden og skulle gjerne gjort den igjen!

Lenke til kommentar

Trenger du virkelig en unnskyldning for å unngå å drikke sprit? Si at du ikke liker smaken, eller at du ikke har lyst til å bli for full. 7-8 øl er mer enn nok, spør du meg.

Tja selv mener jeg du som menneske burde iallefall utforske hvordan det er, men hvis du ikke er nysgjerrig og ikke har lyst er det vel ikke noe problem, selv er det motsatt med meg, er ikke så glad i øl, og synes det atpåtil er mer praktisk og mer godt med en annen drink hver fest ;)

Lenke til kommentar

Har da altså lovet kjæresten å være med på diverse russefester siden hun er russ i år.

Unnskyldningen jeg bruker nå er at jeg tar treningen så seriøst og jeg vil ikke ødelegge det med alkohol.

Så! Er det noe som skjer på fest som alle vet om? Er det noe som er standard liksom?

For ordens skyld. Er du redd for å dra på fest fordi du tenker på drikkepress, eller er du redd for å dra på fest, bare fordi det er fest, og du ikke har erfaring med fest og ikke vet hva du skal gjøre på en fest?

Hvis førstnevnte: På russefest vil det alltids være et visst drikkepress, men det er ikke værre enn å si "nei". Så lenge du drikker er du innafor. Ingen ser ned på deg om du kun drikker øl, det er faktisk ganske normalt å kun drikke øl på fest. Skal du drikke sprit anbefaler jeg deg å øve hjemme først så du slipper å våkne med kebab på skjorta, spy i senga og tidenes fylleangst. Husk at 4 cl sprit = 1 enhet = 1 øl (0,33) = 1 glass vin. 4cl sprit er standard mengde i en drink du får servert på et utested.

I det andre tilfellet så er svaret nei. Det skjer ingenting spesielt på fest annet enn at folk prater, rører og har det gøy. Det er normalt å prate med de andre som deltar, enten du kjenner de eller ikke. Om du ikke prater med noen, og satser på at damen din skal underholde deg hele festen så kan hun synes du er slitsom å ha med. Ingen liker å måtte sitte "barnevakt" for noen på en fest fordi de ikke klarer å sosialisere på egenhånd. Dersom du sliter med akkurat dette bør du si det til damen på forhånd, slik at hun kanskje kan hjelpe deg å komme i kontakt med folk ved å introdusere deg e.l. Mer om dette under.

Hva man gjør på fest i prioritert rekkefølge:

1. Snakke

2. Drikke

3. Danse

1. Å snakke lærte du i 2-3 års alderen. Ingenting er endret siden da. Du åpner munnen og ord kommer ut av den. Hvis du skal snakke med folk du ikke kjenner kan du begynne med et enkelt "hei". Hvis de ikke følger opp selv, kan du følge opp med spørsmål som f.eks "hvordan går det?". Husk at en fest er ekstremt uformell. Du kan prate om absolutt hva som helst mellom himmel og jord. Evt. kan du tjuvlytte på andre sine samtaler, og bryte inn hvis du har noe fornuftig å si om temaet for å raskt komme deg inn i samtalen.

Hvis du skal på fest med hennes venner vil det også være naturlig for de å prøve å finne ut mer om deg. Du kommer da sikkert til å få spørsmål om hvem du er, hvor du kommer fra etc. etc. og da er du egentlig godt i gang.

2. Du har drukket fra kopp siden du var 1 år gammel. Dette kan du.

3. Det å være på fest innebærer kanskje også at du må danse litt. Men det er ikke skummelt det heller. Bare se på hva de andre gjør, og prøv å gjør noe lignende selv (men ikke helt likt, da ser du ut som en fjott). Etter du har vært på noen fester kan du øve hjemme. Sett på musikk du hører på byen og dans litt. Bare følg rytmen med armer og ben, men husk å se på hvordan andre gjør det så du ikke utvikler en helt idiotisk stil. Å danse på fest handler ikke om skille seg ut, men å utstråle at du har det gøy og at du slapper av. Men ikke alle danser på fest heller, noen sitter bare stille og blir fulle og sovner. Så hver sin smak. Men du blir uansett bedre ansett dersom du er med på leken, i det minste en liten stund eller til låter du liker.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det som vanligvis skjer er at noen spyr, antakelig både i gangen og på gulvet rundt dass. Noen kommer til å miste flaskene/koppene sine, så du etter hvert blir nødt til å tråkke forsiktig i gangene. Drama hører også med. Det vil si at enten vil det bli fysiske konfrontasjoner mellom guttene, ellers vil jentene fryse hverandre ut, stjele vennene til hverandre og mishandle hverandre verbalt, slik at noen kommer til å ende opp med å strigråte og hate livet sitt. Da vil noen hvite riddere se sjansen sin til å krype ut av skyggene og stikk i strid med hensiktene sine havne dypt inn i en vennesone (som de kanskje er i allerede). Hvis det finnes noe i lokalene som kan ødelegges, vil det garantert skje. Hvis du er lur, så er du en av de som tar kvelden når musikken slås av og lysene kommer på. Hvis ikke, blir du med en gjeng på et nachspiel og våkner dagen etterpå i en eim av urin og skam.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Høres ut som en fest fra en amerikansk college-film. Har selv aldri vært på en fest som har vært i nærheten av noe slikt. Ingen som lovlig kan drikke oppfører seg slik.

Da antar jeg at du er et bymenneske. Beskrivelsen min hører spesielt med på fester arrangert av forskjellige bygdeungdomslag der deltakerne som regel er fra 16 til 20 år, samt på russefeiringene til de samme ungdommene.

Lenke til kommentar

Det som vanligvis skjer er at noen spyr, antakelig både i gangen og på gulvet rundt dass. Noen kommer til å miste flaskene/koppene sine, så du etter hvert blir nødt til å tråkke forsiktig i gangene. Drama hører også med. Det vil si at enten vil det bli fysiske konfrontasjoner mellom guttene, ellers vil jentene fryse hverandre ut, stjele vennene til hverandre og mishandle hverandre verbalt, slik at noen kommer til å ende opp med å strigråte og hate livet sitt. Da vil noen hvite riddere se sjansen sin til å krype ut av skyggene og stikk i strid med hensiktene sine havne dypt inn i en vennesone (som de kanskje er i allerede). Hvis det finnes noe i lokalene som kan ødelegges, vil det garantert skje. Hvis du er lur, så er du en av de som tar kvelden når musikken slås av og lysene kommer på. Hvis ikke, blir du med en gjeng på et nachspiel og våkner dagen etterpå i en eim av urin og skam.

Hahaha, høres ut som måten vi festa på her i bygda når vi var 14-16 år :p

Glad den tida er forbi, gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...