Gå til innhold

[Løst] WD ekstern -> Intern?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Western Digital Elements ekstern HDD som i helgen ble ødelagt i usb-inngangen. Jeg har sett på innmaten og lurer på om det er mulig å koble denne til via sata eller annet intern?

Går det an å ta av den ekstra brikken (Bilde)hvor strøm og usb blir tilkoblet for så å koble på selve disken via sata?

Dette er 3 disken på et år hvor jeg har mistet alt. De to forrige klarte ikke innholde å reddes (WD passport)

Og blir ganske grinete hvis jeg skal miste alt nå igjen! Håper dette er en mulighet eller om dere vet om en annen løsning på å få koblet på disken?

Takk for alt av innlegg! :)

post-133441-0-75646400-1365976131_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det du har highlightet er en SATA->USB-overgang. Du kan trygt ta bort denne og koble til vanlig SATA-strøm og -datakabel til selve disken.

Var det jeg tenkte.

Når jeg googlet litt fant jeg en annen som hadde en lignende problem, men han slet med å få åpent disken inne i windows etter at han koblet den til internt. Disken ble vist som 3 partisjoner, og han var nødt til å formattere disken for å kunne lese det var som der. Vil dette skje i mitt tilfellet også?

Her er hans problem: Link

Lenke til kommentar

Aner ikke hvilket filsystem Digital Elements bruker,

mulig den bruker EXT3 som My Book diskene bruker,

så ville gjort litt research før jeg hadde stappa den inn i pcen.

Edit: Viss den har EXT3,

er du nødt til å legge inn en egen driver i Windows for at den skal klare å lese disken.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Aner ikke hvilket filsystem Digital Elements bruker,

mulig den bruker EXT3 som My Book diskene bruker,

så ville gjort litt research før jeg hadde stappa den inn i pcen.

Edit: Viss den har EXT3,

er du nødt til å legge inn en egen driver i Windows for at den skal klare å lese disken.

Alternativt kan du boote en linux live distro fra USB/CD/DVD og overføre innholdet til din vanlige HDD. Linux leser EXT3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...