Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog 2003 Volvo S60 2.5T AWD


Jakke

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg tatt til fornuften, og kjøpt meg en familiebil. Vel og merke uten den store bakdelen med familie.

 

La meg presentere min burgunderrøde Volvo S60 2.5T AWD!

post-51466-0-67271400-1365973491_thumb.jpg

post-51466-0-33236400-1365973465_thumb.jpg

post-51466-0-03076500-1365973473_thumb.jpg

post-51466-0-87844900-1365973481_thumb.jpg

post-51466-0-79515000-1365973306_thumb.jpg

post-51466-0-46486000-1365973313_thumb.jpg

post-51466-0-77607300-1365973322_thumb.jpg

post-51466-0-45764700-1365973332_thumb.jpg

post-51466-0-58135900-1365973263_thumb.jpg

post-51466-0-04153900-1365973269_thumb.jpg

post-51466-0-95236500-1365973274_thumb.jpg

post-51466-0-24540800-1365973283_thumb.jpg

post-51466-0-13712900-1365973293_thumb.jpg

post-51466-0-55307300-1365973300_thumb.jpg

post-51466-0-58822500-1365973497_thumb.jpg

 

Spesifikasjoner

 

Motor: 2.5L R5 turbo DOHC 20-valve

Hestekrefter: 210hk @ 5000rpm (dog ble en benket til 215hk hos BSR)

Dreiemoment: 320nm @ 1500-4000rpm

 

Planer

 

Fargekoder:

Ferdig

Halvferdig (mao. deler bestilt, arbeid påbegynt)

Ikke påbegynt/skal bli gjort

 

Eksteriør

Facelift-lykter

Nye felger

Lakkering (hvit)

Ny frontfanger (V70N)

Soting av baklykter (sammen med lakkering)

 

Interiør

Midtkonsoll fra faceliftmodell

Beige instrumenthusdeksel (V70 har dette, hvorfor ikke S60?!)

Soting av ruter (etterhvert)

Bytte alt av interiørpærer til LED

Montere LED i dørhandtak(?)

4-eika ratt (mer behagelig i bruk, synes jeg)

 

Motor

BSR steg 1 chip (250hk, 410nm)

Bytte alt av innsugsrør og slanger til alurør

Bytte alt av vakumslanger til silikon (svart)

BSR CAI (Cold air intake, åpent filter med varmeskjold) - Låner et åpent KN

Lakkere toppdeksel (?)

 

Understell

Senkefjærer (skal ha TÜV-godkjente)

Bytte alt av foringer med noen litt stivere (Men ikke ekstremstive)

 

Lyd

GROM Audio USB/AUX-boks på originalspiller

Høyttalere framdører (komponentsett i originale hull)

Høyttalere bakdører (coax)

Høyttalere hatthylle (coax)

Sub

Forsterker (bytte original forsterker til alle høyttalerne med to, en til de 10 originale, en til suben)

Bytte spiller til HU-803 fra HU-603 (om det er mulig og noe å hente)

 

Her er altså meget lite gjort enda. Men, det skal nevnes at per dags dato er det tre uker siden jeg henta den, og jeg er student. Sommerjobb skal klare å fikse chippen, kanskje noe høyttalere. Så får en jobb ved siden av studiene fikse resten etterhvert. Når jeg er ferdig å studere, og forhåpentligvis har jobb, så blir alt som mangler tatt.

 

En egen liste for vedlikehold må til:

160.000km

Bytte registerreim

Bytte vannpumpe

Bytte multireim

Bytte bensinfilter

Bytte olje

Bytte kjølevæske

 

Lite gjort her også. Men registerreim, vannpumpe, multireim, bensinfilter, olje, oljefilter og kjølevæske, altså alt, blir tatt til sommeren. Prisen på delene kommer ikke på mye mer enn 5000 kroner, og gjør jeg arbeidet selv, sparer jeg 20.000 i arbeid å verksted, da regreim og vannpumpe koster 8500 med deler, og servicen kan komme på 15.000, som tar alt det andre.

 

Å holde en bil som har vært godt holdt tidligere er veldig tungt, faktisk. Rett og slett fordi jeg har mye å stå på med framover bare for å holde den slik, i tillegg til å komme med diverse oppgraderinger.

 

Vi får se hvordan dette går framover!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe spenstig, skal ha denne hvitfarga Mcchip-Dkr-Mercedes-Benz-C-Class-White-Series-03.jpg

 

Evnt skikkelig ishvit med pittepittelitt gull i, for å få litt varme i farga når sola står på. Alt etter hva som blir greiest å lakke, Merce-farga eller custom hvit med gull i.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Minner meg om S80'ien min jeg eide for mange herrens år siden. Den klokket nesten 600.000 km når jeg solgte den :p

Lenke til kommentar

Mange ser på gamle Volvoer som evighetsmaskiner, men de nye blir liksom ikke tenkt på på den måten.

 

Men er du snill med de, så går de like langt som de gamle! En Volvo med 300.000 på tellern er fortsatt verd en del penger. En Corolla med det er ikke verdt mye mer enn vrakpanten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...