Jakke Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Da hadde jeg tatt til fornuften, og kjøpt meg en familiebil. Vel og merke uten den store bakdelen med familie. La meg presentere min burgunderrøde Volvo S60 2.5T AWD! Spesifikasjoner Motor: 2.5L R5 turbo DOHC 20-valve Hestekrefter: 210hk @ 5000rpm (dog ble en benket til 215hk hos BSR) Dreiemoment: 320nm @ 1500-4000rpm Planer Fargekoder: Ferdig Halvferdig (mao. deler bestilt, arbeid påbegynt) Ikke påbegynt/skal bli gjort Eksteriør Facelift-lykter Nye felger Lakkering (hvit) Ny frontfanger (V70N) Soting av baklykter (sammen med lakkering) Interiør Midtkonsoll fra faceliftmodell Beige instrumenthusdeksel (V70 har dette, hvorfor ikke S60?!) Soting av ruter (etterhvert) Bytte alt av interiørpærer til LED Montere LED i dørhandtak(?) 4-eika ratt (mer behagelig i bruk, synes jeg) Motor BSR steg 1 chip (250hk, 410nm) Bytte alt av innsugsrør og slanger til alurør Bytte alt av vakumslanger til silikon (svart) BSR CAI (Cold air intake, åpent filter med varmeskjold) - Låner et åpent KN Lakkere toppdeksel (?) Understell Senkefjærer (skal ha TÜV-godkjente) Bytte alt av foringer med noen litt stivere (Men ikke ekstremstive) Lyd GROM Audio USB/AUX-boks på originalspiller Høyttalere framdører (komponentsett i originale hull) Høyttalere bakdører (coax) Høyttalere hatthylle (coax) Sub Forsterker (bytte original forsterker til alle høyttalerne med to, en til de 10 originale, en til suben) Bytte spiller til HU-803 fra HU-603 (om det er mulig og noe å hente) Her er altså meget lite gjort enda. Men, det skal nevnes at per dags dato er det tre uker siden jeg henta den, og jeg er student. Sommerjobb skal klare å fikse chippen, kanskje noe høyttalere. Så får en jobb ved siden av studiene fikse resten etterhvert. Når jeg er ferdig å studere, og forhåpentligvis har jobb, så blir alt som mangler tatt. En egen liste for vedlikehold må til: 160.000km Bytte registerreim Bytte vannpumpe Bytte multireim Bytte bensinfilter Bytte olje Bytte kjølevæske Lite gjort her også. Men registerreim, vannpumpe, multireim, bensinfilter, olje, oljefilter og kjølevæske, altså alt, blir tatt til sommeren. Prisen på delene kommer ikke på mye mer enn 5000 kroner, og gjør jeg arbeidet selv, sparer jeg 20.000 i arbeid å verksted, da regreim og vannpumpe koster 8500 med deler, og servicen kan komme på 15.000, som tar alt det andre. Å holde en bil som har vært godt holdt tidligere er veldig tungt, faktisk. Rett og slett fordi jeg har mye å stå på med framover bare for å holde den slik, i tillegg til å komme med diverse oppgraderinger. Vi får se hvordan dette går framover! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Fin bil! Skal følge med her. Synes du skal beholde originalfargen eller lakke i en mer spenstig farge! Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Ikke noe spenstig, skal ha denne hvitfarga Evnt skikkelig ishvit med pittepittelitt gull i, for å få litt varme i farga når sola står på. Alt etter hva som blir greiest å lakke, Merce-farga eller custom hvit med gull i. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Blir noe å gjøre her du "mine innlegg" Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. april 2013 Forfatter Del Skrevet 15. april 2013 Her faktisk. Tilogmed med faceliftlyktene. Senka, sota ruter og baklykter (svakt), og skikkelige felger, thats it. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Nice, fet bil Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Lite har skjedd her. Har funnet en midtkonsoll til faceliften som jeg vurderer å kjøpe for deler av feriepengene, og om jeg får solgt Mazdaen (som jeg ikke vil selge) så blir det chipping. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Minner meg om S80'ien min jeg eide for mange herrens år siden. Den klokket nesten 600.000 km når jeg solgte den Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Mange ser på gamle Volvoer som evighetsmaskiner, men de nye blir liksom ikke tenkt på på den måten. Men er du snill med de, så går de like langt som de gamle! En Volvo med 300.000 på tellern er fortsatt verd en del penger. En Corolla med det er ikke verdt mye mer enn vrakpanten. Lenke til kommentar
sunbeam-transformer Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 fin volvo, min 1929 a ford pickup er lakkert i samme farge som din. moro med volvo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå